Продажбите на PSA в Европа достигнаха 984 000 автомобила, което е ръст от 2,9% в сравнение с първото шестмесечие на 2014, информира Actualno.com.
Продажбите на Peugeot са нараснали с 6,7% в резултат на отличното представяне, дело на Peugeot 308, третият най-продаван модел в С-сегмента (седани и комбита) в Европа, лидер във Франция. В сегмент B-SUV, Peugeot 2008 запази своята позиция №2 в Европа с 57% от продажбите, генерирани от двете най-високи нива на оборудване.
Регистрациите на Citroën са се увеличили с 2,8% през първата половина на годината. Citroën C4 Cactus генерира продажби от над 43 000 бройки за периода и бе добре приет от международната критика, спечелвайки награди като "World Car Design of the Year" в Ню Йорк през април. Продажбите на новия Citroën C1 достигнаха 32 000 бройки, зашеметяващите 54% повече от предишната версия.
Продажбите на DS скочиха с 14,8% между първото и второто тримесечие, като достигнаха 40 700 бройки, благодарение на лансирането на новия DS 5. През първата половина на 2015 се откриха няколко нови DS магазина, най-скорошните от които в Париж, Женева, Люксембург и Милано, като така мрежата на DS сега наброява 9 DS STORE и 65 DS SALON.
В Китай и Югоизточна Азия, продажбите на PSA Peugeot Citroën достигнаха 368 000 автомобила, което е ръст от 2,2% спряво първото полугодие на 2014. За втора поредна година, Peugeot бе един от най-бързо разрастващите се международни брандове в Китай с ръст на продажбите от 11,1% на годишна база: продажбите на 2008 и 3008 се увеличиха с 34%, докато лансирането на 308 S през април също се отрази добре.
Продадените автомобили на Citroën в Китай спаднаха с 6,7% спрямо първото полугодие на 2014, което се дължи най-вече на спирането от продажба на моделите с нисък марж, включително стария C-Elysée, и свиването на пазара на триобемните седани, на който се падаха всички продажби на марката до успешното лансиране на C3-XR SUV през декември 2014 (продадени почти 30 000 бройки).
Продажбите на DS се увеличиха 4% в Китай за първата половина на 2015, благодарение на успеха на DS 6. Марката продължава също така да развива търговската си мрежа и вече има 84 DS Stores, покриващи 60 основни града. В момента на Китай се падат 20% от световните продажби на марката.
В Близък Изток и Африка Peugeot продаде 61 700 бройки през първото полугодие, напредвайки 11% спрямо същия период на 2014. Представянето на марката бе стимулирано от възстановяването на пазара в Турция, където пазарният дял на Peugeot нарастна с 0,6 пункта. Peugeot подобри пазарния си дял и в Алжир, от 10,8% до 13%, като така затвърди позицията си на №3 на пазара в страната.
Продажбите на Citroën скочиха с 53% до 38 300 бройки на фона на ръст на пазарния дял в два от основните пазари в региона, Турция и Алжир (1 пункт и 0,5 пункта съответно), благодарение най-вече на силното търсене на Citroën C-Elysée, най-продаваният модел на марката и в двете страни.
Пазарите отбелязаха спад в Латинска Америка, където Peugeot и Citroën се фокусираха върху подобряване на своите печалби, поставяйки ударение върху най-печелившите си модели и тези, произвеждани на местно ниво. Продажбите на Peugeot в Мексико скочиха с 19,6%, което се дължи на успеха на Peugeot 301 и Peugeot Partner, както и на скорошното лансиране на Peugeot 308.
В Индийско-тихоокеанския регион, продажбите на Peugeot скочиха рязко, най-вече в Южна Корея (+ 132%), което се дължи на Peugeot 2008. Citroën също регистрира съществен ръст, особено в Япония, където доставките нарастнаха с 67%, благодарение на доброто представяне на Grand C4 Picasso.
Коментари