Може би сте забелязали, че червеният цвят присъства в логата на много от ресторантите за бързо хранене. Най-популярният пример е McDonald's, но го виждаме и в други американски вериги като Wendy's. Burger King. Jack in the Box. In-N-Out. Оказва се, че за това си има конкретна причина, пише Business Insider.
Средностатистическият човек може да види 10 млн. нюанса на различни цветове. Червеното обаче е по-специално, защото е сред първите, на които нашите предци изобщо са дали име. В много древни езици думата за "червено" е произлизала от тази за "кръв".
Науката е доказала, че хората реагират по определен начин на този цвят. От една страна, той създава чувство за спешност, неотложност. От друга, събужда или увеличава апетита. Два фактора, които играят в полза на веригите за бързо хранене. Затова и червеното е чест избор в логата, рекламите, интериорите им.
-
Тези 6 храни нямат срок на годност
Свикнали сме веднага да поглеждаме към срока на годност на п...
виж още
Маркетинг изследвания показват също така, че 85% от потребителите се влияят от цвета, когато избират даден продукт. А за 80% той е основно средство за разпознаване на дадена марка. Едва ли можете да си представите McDonald's в синьо или зелено, нали?
Коментари