Пазарът на бира все още не се е възстановил от последствията на икономическата криза.
През 2011 г. пивоварните компании са реализирали 4 840 000 хектолитра бира, което се доближава до количествата от 2006 година, сочат данните на Съюза на пивоварите.
Продължава преориентирането на консуматорите към продажби на бира за вкъщи и пиво от по-ниския ценови сегмент.
Продължава да нараства делът на продажбите в РЕТ бутилки, който вече е 57%, за сметка на реализацията на бира в стъклени бутилки – 32%, където има 5% спад в сравнение с 2010 г.
Продажбите в кенове са 5%, а в кегове – 6%.
Според анализаторите пазарът е силно повлиян от поредното „свиване” на бюджетите на домакинствата и потребителските нагласи в следствие съобщенията за нова рецесия.
Към това се добавя целогодишният спад в обема на студения пазар, причинен от затварянето на много обекти в сектора ХоРеКа, намалелите продажби в заведенията и в курортните центрове, масовото навлизане на евтини собствени марки на търговските вериги и пакетите „all inclusive”.
Въпреки стагнацията, пивоварите продължават с активната си инвестиционна политика.
През 2011 г. членовете на СПБ са инвестирали над 50 милиона лева в ново оборудване, изграждане на логистични центрове и производствени помещения. През изминалата година на пазара са позиционирани 9 нови асортимента и марки бира.
По данни на НОИ през 2011 г. в производството на пиво и малц са ангажирани 2 900 човека.
В израз на отговорностите си за формиране на нова култура на умерена консумация, българските пивовари са силно мотивирани заедно с Пивоварите на Европа да участват отново в платформата Форум за алкохол и здраве под егидата на ЕК.
Коментари