Знаете ли, че тази година над половината от българите ще пазаруват на "Черен петък"? Българинът се очаква да похарчи средно 500 лв. по време на шопинг маратона, който започва днес – 29 ноември 2019 г. и продължава през целия уикенд.
Независимо дали купуват желаното в молове и магазини или онлайн, пазаруването носи удоволствие на голяма част от потребителите. Всеки от нас или всяко домакинство има нужда от определена стока, която има голям шанс да бъде намалена по време на промоционалния период.
Черният петък e официално обявен за най-големия ден за пазаруване през 2000 г. До тогава съботата преди Kоледа носела тази титла. Призивът "не бива да пропускате" все повече започнал да се употребява от търговците, а продажбите и намаленията не спирали да нарастват. Промоциите вече не важат само един ден. Голяма част от търговците залагат на по-дълги промоционални периоди като черна седмица, черен месец или други.
Името "Черен петък" за пръв път се появява във Филаделфия в началото на 60-те години на миналия век. Местната полиция започнала да нарича "черен" петъка след Деня на Благодарността заради големите задръствания по пътищата. Но днес всички знаем какво значи това – ден на големите намаления.
С годините Черния петък се превърна в обществен феномен, към който почти никой не е безразличен. За някои този ден е триумф на консуматорската култура, за други – шанс да сбъднат най-смелите си потребителски копнежи, а за трети – удобна възможност да си купят необходимото на по-достъпна цена.
Днес в него участват хора от Ванкувър до Владивосток и от нос Хорн до руските арктически територии.
Ето някои интересни особености на Черния петък:
Млади и многобройни
С най-голямо нетърпение очакват Черния петък представителите на младото поколение. Най-многобройните и верни клиенти са милениалите, а намаленията привличат повече хора отколкото Дисниленд.
Може да бъде смъртоносен
На този ден някои от купувачите буквално полудяват. Пазаруването на Черния петък предизвиква повече смъртни случаи, отколкото нападенията от акули. Неведнъж се стига до насилие над охрана или служители на магазини, а спречкванията и сблъсъците между клиенти за определена стока понякога завършват с фатален край.
Пижами и стоки за дома
Макар много хора да залагат на покупките на техника, козметика и луксозни стоки, пижамите и продуктите за домашни потреби са най-продавани по време на Черния петък в САЩ.
Недостиг на...водопроводчици
Най-натоварени в този ден освен търговците на дребно са и водопроводчиците, поради запушени канализации след големия наплив на клиенти в търговските обекти.
Но в този ден не всичко е красиво и положително. Случват се и измами, затова ще ви дадем и няколко полезни съвета, с които да сe предпазите от евентуална загуба.
Не е нужно да стъпвате в магазин, много хора пазаруват и онлайн, което в крайна сметка след казаното по-горе е и по-безопасно.
Но трябва да се заредите и с търпение, тъй като доставките от онлайн пазаруването вероятно ще се забавят с дни или дори седмици заради многобройните поръчки.
Направете си предварителен списък с продукти, които искате да закупите и следете за техни промоции. Така ще избегнете купуването на излишни неща, които в момента си мислите, че ще използвате, но после се оказва, че не са ви нужни.
За да избегнете купуването на ненужни вещи е важно да си планирате строго определен бюджет, както и предварително да добавите в онлайн количката желаните стоки и в пазарния ден да прецените дали са изгодни за вас.
Ако пък искате да спечелите, а не да харчите по време на намаленията, може да изработите ръчно определени продукти и да ги обявите за продажба.
Коментари