Френски депутати прокараха поправка в комисия, която има за цел да забрани рекламните кампании за Черен петък, съобщава Euronews.
Поправката към закон за отпадъците не одобрява свръхконсумацията и определя динамичния пазарен ден като катастрофален за околната среда.
Черният петък е определен като консумеризъм, внесен от САЩ през 2013 г., който се основава на рекламирането на важността на свръхконсуматорството.
В САЩ Черният петък е петъкът след Деня на благодарността и се разглежда като начало на пазаруването на подаръци за коледните и новогодишни празници. Магазините често дават големи отстъпки и тази рекламна кампания се е разпространила по света.
Но има два периода на разпродажби годишно във Франция, които са установени със закон за 6 седмици през зимата и лятото.
Френски депутати призоваха да се спре свръхконсумацията и комуникациите, които подвеждат потребителите.
Най-малко 600 френски магазина и марки ще бойкотират Черния петък. Те призовават да "Направим петък зелен отново".
Поправката предстои бъде разгледана в долната камара на френския парламент. Това означава, че промяната няма да засегне тазгодишния Черен петък.
Коментари