Китайската компания за интернет търговия Alibaba отбеляза пореден рекорд по приходи по време на ежегодния "Ден на самотните сърца", който бе на 11 ноември, предава AFP.
Тазгодишната мания за пазаруване е донесла на търговския гигант 30,7 млрд. долара.
Това най-значимо събитие в електронната търговия се отбелязва за десети път. Тазгодишните продажби са с 27% повече от миналата година. Тогава ръстът обаче беше цели 39%.
Въпреки новия рекорд перспективите пред търговията в Китай са несигурни заради забавянето на икономиката и притеснения свързани с търговската война със Съединените американски щати.
Това се отразява и на акциите на Alibaba, които спаднаха с 16% от началото на тази година, след като удвоиха стойността си през 2017 година.
От Alibaba обаче продължават да са оптимисти за бъдещото развитие и разчитат изключително на тенденцията за увеличаване на китайската средна класа.
"Тази тенденция няма да спре, независимо дали има търговска война или не", отбеляза изпълнителният вицепрезидент на компанията Джо Цай.
Денят на самотните сърца в Китай е инициатива, започнала през 2009 г. в опит да се привлече внимание към една от дъщерните компании на Alibaba. Мениджърът на TMall World Илейн Ху измисля идеята за "Ден на самотните", в който хората без половинка да си купят нещо, за да се поглезят. Правят се големи намаления, подобно на Черен петък в САЩ.
Коментари