Най-популярната в света компания за онлайн търговия Amazon съобщи, че печалбата ѝ за приключилото наскоро тримесечие се е удвоила до 13,5 млрд. долара благодарение на възобновената динамика на бизнеса ѝ с изчисления в облак AWS.
Продажбите на гиганта в електронната търговия в размер на 148 млрд. долара обаче не успяха да оправдаят високите пазарни очаквания. Акциите му се понижиха с повече от 4% до 176,50 долара, пише БГНЕС. Сумата от 12,7 млрд. долара, получена от реклами в платформата, също не оправда очакванията. Пазарът прогнозираше 13 млрд. долара.
Приходите на звеното за изчисления в облак AWS нараснаха до 26,3 млрд. долара в сравнение с 22,1 млрд. долара за същия период на предходната година, предаде АФП.
Още: BG Alert, но за акули: ИИ система от дронове в САЩ
"Продължаваме да постигаме напредък в редица аспекти, но може би в нито един от тях не е по-голям от продължаващото ускоряване на растежа на AWS", заяви главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси.
Бъдещето - не само Amazon има за какво да мисли
Търговията на дребно, рекламите и изчислителните облаци се считат за финансовите стълбове на Amazon. "Въпреки че Amazon разполага с множество лостове, които може да издърпа, перспективите стават все по-тесни", каза управляващият директор на GlobalData Нийл Сондърс. "Amazon ще остане много печеливша, но темпото, с което може да увеличи печалбата си, изглежда намалява", добави той.
Amazon - подобно на други технологични гиганти, които инвестират в изкуствен интелект - също така харчи повече пари - фактор, който инвеститорите наблюдават внимателно.
Още: Компаниите от Великолепната седморка: Колко печелят техните изпълнителни директори?
През тази седмица акциите на Microsoft се понижиха заради данни за приходите, които показаха, че ключовото звено за изчисления в облак не е нараснало толкова силно, колкото се очакваше. Акциите на компанията майка на Google - Alphabet, спаднаха поради опасения, че приходите от реклама се забавят, докато разходите се увеличават след обявяването на резултатите на компанията. Тя трябва да обяснява и пред Конгреса как точно развива изкуствения интелект като част от платформата си.
"Meta се отличава от другите технологични фирми, които имат амбиции в областта на изкуствения интелект, защото вече носи огромни приходи от цифрова реклама. За разлика от Google, която се бори с извършването на промени, които ще повлияят на основния ѝ рекламен бизнес, повечето от инвестициите на Meta в ИИ са насочени или към подобряване на работата на рекламата, или към изграждането на нови функции, които в крайна сметка биха могли да се превърнат в двигатели на приходите", заяви основателят и главен анализатор на Sonata Insights Дебра Ахо Уилямсън.
След "годината на ефективността": Съкращенията в IT сектора продължават и през 2024 година
Коментари