Доверието в правителствата по света се топи


Доверието в правителствата по света се топи
Снимка:

397

Доверието към членовете на правителствата и корпоративните ръководители бележи най-ниското регистрирано до момента ниво, сочи традиционното проучване Edelman Trust Barometer 2012.

Неодобрението за финансовите и политически трудности през 2011 година пада в голяма степен върху правителствата като институция - доверието в тях е спаднало с рекордните девет пункта, за да достигне 43% в световен мащаб.

В 17 от общо 25 изследвани страни по-малко от половината хора вярват, че действията на местното правителство са правилни.

Правителствата на 12 държави изостават по отношение на доверието спрямо бизнеса, медиите и неправителствените организации. В Испания, Франция, Бразилия, Китай, Русия и Япония, както и в шест други държави доверието към правителството се е понижило с над 10 пункта.

Представителите на правителствата в момента се ползват с най-малко доверие, като едва 29% от участниците в проучването ги смятат за надежден източник на информация. Близо половината от общата извадка на проучването не вярва, че лидерите на правителствата казват истината.

“В момента бизнесът е в по-добра позиция в сравнение с правителствата да намери изход от кризата свързана с липсата на доверие”, каза Ричард Еделман, президент и изпълнителен директор на Edelman.

„Нужно е обаче да се промени нагласата към дейността на бизнеса, така че да се отчетат както ползите, които той носи за обществото, така и неговата функция да генерира печалба”.

Въпреки че спадът в нивото на доверие към бизнеса е по-малък и като цяло не толкова сериозен, тази индустрия също е изправена пред някои предизвикателства, с които трябва да се справи. Доверието в бизнеса регистрира понижение от 56 на 53% в глобален мащаб, докато страни като Франция и Германия отбелязват двуцифрен спад по този показател.

Доверието в хората на позицията главен изпълнителен директор е спаднало с 12 пункта и е достигнало 38%, което е най-големият спад през последните 9 години. 

Социалните мрежи, микроблоговете и сайтовете за споделяне на съдържание се радват на най-сериозната промяна по отношение на доверието към тях като източници на корпоративна информация. Трите канала регистрират покачване съответно до 88, 86 и 75%.

“Това е още едно доказателство за децентрализирането на властта“, каза Еделман. „Умните ръководители ще говорят първо със служителите си, защото сега гражданите вярват повече на информацията, която споделят помежду си, отколкото на тази, която получават от институциите”.

Въпреки че бизнесът се ползва със значително по-високо доверие от правителствата, 49% от участниците в изследването в световен мащаб смятат, че правителствата не упражнява достатъчно контрол над бизнеса.

Почти една трета от респондентите искат правителството да ги защитава от недобросъвестни бизнес практики, а една четвърт настояват за регулация, която да гарантира отговорно корпоративно поведение. „Промените, които хората искат от правителствата, всъщност могат да бъдат предприети и наложени от самия бизнес”, допълва Еделман.

И тази година банките и фирмите, предлагащи финансови услуги, регистрираха спад на доверието към себе си и се превърнаха в двата сектора, ползващи се с най-ниско доверие, като най-голям спад е отчетен в Испания, Франция, Бразилия, Япония и Южна Корея. Технологичният сектор продължава да се ползва с най-високо доверие в световен мащаб.

Медиите – единствената институция, която отбелязва ръст – регистрира ниво на доверие над 50% в световен мащаб. Значително покачване се наблюдава в отделни страни, сред които Индия (20 пункта), САЩ (18 пункта), Великобритания (15 пункта) и Италия (12 пункта).

„Тъй като медийната среда се променя и предоставя много повече възможности, доверието към нея расте”, каза Алан Вандермолен, президент и изпълнителен директор на компанията Global Practices and Diversified Insights, част от Edelman. „Медиите също така свършиха страхотна работа през изминалата година при отразяването на финансовите проблеми в рамките на ЕС”.

Традиционните медийни и онлайн търсачки се ползват като източниците с най-голямо доверие сред хората, които търсят новини и обща информация, информация за нов продукт, новини, свързани с екологичната криза, и корпоративни съобщения. Традиционните медии, телевизията, вестниците и списанията все още са източниците на информация, които се радват на най-голямо доверие според барометъра.

За хората на възраст между 18 и 29 години дигиталните медии са най-ползваният източник на новини и обща информация.

Edelman е най-голямата независима PR компания в света, със собствени офиси в 60 града и 4 000 служители по света, и с партньори в повече от 30 града. AMI Communications България (www.amic.bg) е партньор на Edelman за България. 

 

 

  • Етикети:

Още от Макроикономически поглед


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички