Френската компания Publicis и американската Omnicom обявиха сливането си, съобщи BBC. Така фирмите ще образуват най-голямата компания, занимаваща се с рекламен бизнес в света. Тя ще бъде на стойност над 35 млрд. долара.
Новото дружество ще има двама изпълнителни директори – досегашните шефове на Publicis Морис Леви (на снимката вляво) и на Omnicom Джон Рен (на снимката вдясно). Всяка от двете фирми ще има по 50% дял. Publicis Omnicom Group ще има офиси както в Париж, така и в Ню Йорк, а в нея ще работят над 130 000 души.
В сливането ще се включат и други по-малки, но известни в индустрията компании - BBDO, Saatchi & Saatchi и Leo Burnett.
„Сферите на комуникацията и маркетинга се промениха драстично в последните години. Това включва показателното развитие на нови медийни гиганти, експлозията от различни данни, размиването на ролите на различните играчи и цялостите промени в поведението на потребителите”, заяви Морис Леви.
По думите му сливането на дружествата ще бъде в полза на клиентите, защото така те ще получат обширно предлагане на аналогови и дигитални услуги.
Притежателите на дялове в Publicis ще получат акция в новата компания за всяка акция, която досега са имали във френската фирма, както и специален дивидент от 1 евро на акция.
Притежателите на дялове в Omnicom пък ще получат 0.813 дял от същия брой акции в Publicis Omnicom Group плюс специален дивидент от 2 долара на акция, както и допълнителни плащания на всеки четири месеца.
Компаниите предвиждат, че сливането ще им донесе 500 млн. долара. Очаква се сделката да се финализира до края на март 2014 г., като най-вероятно няма да се плащат специални данъци за нея.
Новата Publicis Omnicom Group ще се превърне в основен конкурент на досегашния лидер на пазара – британската WPP.
Коментари