От туризма до продажбите на луксозни стоки, Париж вероятно ще усети силни икономически последици от атентатите, пише Forbes.
Френската хотелска група Accor е отбелязала спад с 4.7% след атентатите, тя е най-тежко засегнатата сред хотелските и круизните компании в Европа. Авиокомпанията Air France-KLM SA, чийто главен хъб е парижкото летище „Шарл де Гол“, пък е регистрирала спад в размер на 5.7%. Други големи европейски авиокомпании като Germany’s Lfthansa AG, Norwegian Air Shuttle, и Finnair имат намапение на приходите с повече от 2%.
Предлагащите луксозни стоки компании и магазини също са пострадали. От италианската Salvatore Ferragamo до френските Hermes и Christian Dior, скъпоструващите марки печелеха от наплива на азиатски потребители в магазините в Париж.
Остава неясно за инвеститорите дали намаляването на броя на туристите ще окаже забележимо негативно влияние на търговията по празниците.
Коментари