Василена Вълчанова е маркетинг мениджър на онлайн магазина за игри Ozone.bg. Работи в IT-бранша от 3 години, преди това има опит в PR-a, организирането на събития и корпоративните комуникации. Завършила е магистратура по комуникации и маркетинг в Leeds Metropolitan University и НБУ. Освен с гейминг, се занимава с блога си Васи ли?!
Бихте ли разказали малко повече за Вас?
- Казвам се Василена и се занимавам с маркетинг и комуникации от над 5 години. Работила съм както в PR агенции, така и във вътрешни маркетинг отдели – оказа се, че второто ми допада повече. Правила съм всякакви интересни кампании – от откриване на ВЕЦ до представяне на новата Серия 7 на BMW или премиера на смартфон от LG. Голямата ми любов се оказаха технологиите. По криволичещи професионални пътеки стигнах до позицията на Маркетинг мениджър в онлайн магазина за развлекателен софтуер Ozone.bg.
В какво се състои работата на маркетинг мениджъра на онлайн магазин за развлекателен софтуер?
- За маркетолозите често е трудно да обяснят с какво се занимават – аз не правя изключение. Най-общо казано, отговарям за планирането и провеждането на кампании, както и за това постоянно да генерираме съдържание, което да е интересно и полезно на нашите клиенти. Много от потребителите се връщат при нас именно защото знаят, че сме добри в 2 неща: да им помогнем при избора на продукт и да им дадем забавление.
Кои маркетинг инструменти с нулев бюджет прилагате най-често в работата си?
- Най-често използваният инструмент при нас се нарича „ентусиазъм“. Хората в Ozone.bg си обичат работата и това си личи. В последните няколко месеца работим поне в един или два уикенда, за да организираме гейминг-събирания. От тях не печелим пари, нито пък продаваме на място – просто се забавляваме заедно с други геймъри. Инвестираме време, правим го с желание и това (надявам се) се вижда отстрани.
По-голямата част от екипа ни са запалени геймъри и затова могат да дадат експертно мнение и съвет – а това се цени от потребителите на пазар, където всеки месец излизат десетки заглавия и представяме поне няколко нови модела периферия. Добрият съвет е основен маркетингов инструмент.
Какво Ви предстои през 2013 година?
- През 2013 година ни предстоят адски много нови предизвикателства и разговори с напълно нова аудитория. За това ще мога да споделя повече на семинара. Предстои ни и много по-детайлно планиране за активна комуникация с тези, които искат да се забавляват.
Бихте ли споделили повече за Вашата тема на „Интернет маркетинг с нулев бюджет“ 5?
- Когато предложих темата на организаторите, просто помислих внимателно какво от опита ми до момента наистина ще помогне на една компания да се различи от конкурентите си, без значение от размера и инвестирания бюджет. Дотяга ми да чета уж приятелски статуси, които марките често използват: „Обичате ли палачинки в неделя? Тогава си купете новия ни чудесен тиган!“ Това не е съдържание, това е реклама. Мисля, че мога да покажа как истинското съдържание – това, което забавлява и информира потребителите – в дългосрочен план ви прави предпочитаната марка и помага на продажбите. За да създавате интересно съдържание, не е нужно да инвестирате много пари, но инвестицията във време е сериозна. И все пак това е много по-устойчив начин за развитие на бранда от публикуване на снимки с котета и сладкиши.
И за финал...
- За финал искам да кажа на всички, които планират да посетят „Интернет маркетинг с нулев бюджет“, че ще се радвам да науча какво искат да видят в презентацията ми – просто ми пишете на vas.valch [at] gmail.com
Можете да чуете отговорите на вашите и много други въпроси на петото издание на семинар “Интернет маркетинг с нулев бюджет”. Събитието ще се проведе на 30 януари 2013 в Интер Експо Център, София.
За повече информация и регистрация, можете да посетите сайта на събитието - http://zero-marketing.com/
Организатор: Web and Events (www.webandevents.com)
Коментари