Горялови: Когато хоризонтът е по-разширен и отворен, всеки ще знае кое е най-правилното решение за компанията му


Горялови: Когато хоризонтът е по-разширен и отворен, всеки ще знае кое е най-правилното решение за компанията му
Снимка:

1052

- Вие ще бъдете лектори в Management Conference 2013, какво ще съдържа Вашата тема?

Петър Горялов: Благодарни сме за поканата на организатора WЕ, защото като предприемачи в сферата на лидерството ние се вълнуваме от всяка възможност да приближим бъдещето към реалността, особено към реалността в България. А облачните технологии са все още много “облачни”. Те са една твърде непозната и неовладяна територия и затова предизвикват хем вълнението от едно качествено различно бъдеще на обмен, комуникация, ефикасност и сигурност, хем провокират страха от потенциалните рискове за потребителите.

Възможно е облачните технологии да са бъдещето както преди години изглеждаха пазаруването в интернет или онлайн банкирането, които сега са най-естественият начин на работа на голяма част от потребителите. Идеята на нашето участие обаче е не да казваме кое е правилно и кое – не. Това всеки може да прецени най-правилно сам за себе си.

Целта на сесията, която ще водим чрез коучинг подход, е настоящите и потенциални потребители на облачните технологии и представителите на ИТ индустрията да започнат един автентичен диалог - за предимствата и предизвикателствата на облачните технологии, които ще позволят на бизнеса да е гъвкав, оперативен и в крайна сметка да расте устойчиво в икономиката на знанието в 21-ви век. Това е разговор, който все още не се е състоял в България на такава широка платформа като Management Conference 2013.

Ще водим сесията с коучинг подход, което означава, че заедно с участниците ще се потопим в непознатата територия на облачните технологии, ще си зададем въпроси, които отварят хоризонти, а не предполагат “знаене” и отговори, ще огледаме мисленето си за “облака” и всеки сам за себе си да открие най-правилните отговори на въпросите “Как тази иновативна технология би подкрепила компанията ми да се движи по бързата писта на бизнеса в 21-ви век?” и “Кога би бил подходящият момент за това?”

Крайната цел е всеки от участниците да погледне потенциала и рисковете от различен ъгъл и да разчупи мисленето си, да се възползва от мъдростта на групата, за да обмени размислите си с другите участници в circles (кръгли маси) и в крайна сметка да си излезе от диалога с повече, отколкото е влязъл:

   - С повече разбиране за облачните технологии,

   - С повече яснота за предизвикателствата и ресурсите, от които се нуждаят, за да използват облачните технологии

    - С повече осъзнатост за собственото си мислене и отношение към тях и как това подкрепя или пречи на развитието на бизнеса им.

Дълбоко вярваме, че, когато хоризонтът е по-разширен и отворен, всеки ще знае кое е най-правилното решение за собствената му компания в момента.

- Каква според Вас е връзката между лидерството, автентичния диалог и облачните технологии?

Ирина Горялова: През последните 20 г. именно бурното развитие на технологиите преобрази бизнеса и го качи на пистата на “Формула 1”, където болидите летят с над 300 км в час. Облачните технологии са просто поредното ИТ доказателство, че скоростта и мобилността продължават да растат. Затова вече не технологията, а “устройството зад компютъра” - човекът, който я управлява, застава в центъра на всяка компания. Защо? Защото от качеството на разговорите му със служители, колеги, партньори и клиенти и от качеството на решенията, които взима, зависят както финансовите резултати, така и дългосрочният успех на всяка компания. Например, от решението на ИТ мениджъра или управителя да използва или не дадена технология, зависи конкурентното предимство, а понякога и съдбата на бизнеса.

Не бих могла да го кажа по-добре от Алън Уебър в статията “What’s So New About the New Economy?”, публикувана в “Харвард бизнес ривю”: “Управлението в новата икономика изисква не просто програми за промяна, но и един променен начин на мислене.... Разговорите са начинът, по който служителите откриват какво знаят, споделят го с колегите си и в процеса създават ново знание за организацията. В новата икономика разговорите са най-важната форма на работа.”

Какво е мястото на автентичния диалог тук? За да разберете разликата между автентичен и неавтентичен диалог, си представете разговор, в който никой не слуша, а всеки се опитва да каже и така се взима решение за покупка на ключова технология. А сега си представете разговор, в който всеки от участниците искрено иска да разбере гледната точка на другия. Какъв би бил ефектът? Какво би било крайното решение в единия и в другия случай?

Автентичният диалог е единственото средство, което може да ни отведе отвъд старите ни схващания и предубеждения и да прокара пътя към нови решения и качествено нови резултати.

- Защо приехте да участвате в Management Conference 2013?

Петър Горялов: Като коучове по лидерство страстта ни е да подкрепяме и български, и международни компании-лидери в своите индустрии да превръщат своята визия в реалност, т.е. да реализират иновативни и дори “невъзможни” национални и международни проекти, за да създават трайна висока стойност за своите клиенти. Общото между всички тях - че лидерите им ясно осъзнават, че при нарастващата скорост на бизнеса, за да водят пазара, е нужно не само прецизно да предусещат слабите сигнали от потребителите, но и да са готови да се променят – като хора, професионалисти и като услуги и продукти. Това обаче изисква ежедневна смяна на перспективата и гъвкавост на мисленето – т.е. да се вгледат и осъзнаят мислите и действията, които ги задвижват или спират към качествено различните резултати. Без това, която и да е дръзка цел, иновативен проект или визия са обречени на провал.

Като всяко ново нещо, облачните технологии са дръзки – виртуални, няма как око да ги види и ръка да ги пипне и затова са предизвикателство и за търговците, които ще ги продават, и за потребителите. Това съчетание прави участието ни в Management Conference 2013 възможност да направим нещо различно при навлизането на тази нова технология – да дадем старт на един автентичен диалог, с който “да пипнем” 1) настоящата реалност и мислене на потребителя в България за облачните технологии и 2) визията – как облакът би могъл да подкрепи компаниите да работят по-ефективно, по-бързо, по-качествено, по-устойчиво? Опитът ни показва, че от разтягането на този “ластик” между реалността и визията, често се раждат неподозирани решения, иновативни идеи и проекти и най-важното едно качествено различно взаимоотношение и обмен между участниците. Залата “кипва” от живот. И това е нашето вдъхновение.

- Какви са ползите от подобни събития за бизнеса?

Ирина Горялова: Всеки път, когато на едно място се събират хора, обединени от интереса си към дадена тема или идея, даваме шанс колективната ни мъдрост да проговори. Вярваме, че ако хората в бизнеса в България се доверяваме повече на себе си и собствената си мъдрост и по-често имаме куража да влизаме в истински разговор, а не в надцакване и доказване на правотата ни пред другия, заедно можем да създаваме повече и по-трайна икономическа стойност за компанията си, а оттам колективно - и за ръста на националната икономика. Очевидно е, че в момента бизнесът в България се нуждае от автентичен диалог – един открит и честен разговор, без трикове, без маска и грим и от куража на повече лидери да влязат в него. Подобни събития могат да бъдат първите малки крачки, за да видим и признаем реалността на бизнеса у нас каквато е, и бъдещето, което искаме заедно да създадем в идните 10, 20, 30 години. В крайна сметка, въпросът към всеки от нас е “Какво искам да видя, че съм създал, когато се обърна назад в края на активната си професионална кариера?”

Можете да чуете лекцията на Петър и Ирина на Management Conference 2013. Събитието ще се проведе на 22 май 2013 в София и ще бъде посветено на новите технологии и комуникации. Пълен списък на лекторите и техните теми, можете да намерите: http://mconference.bg/2013

  • Етикети:

Още от Лица


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички