Между уроците в училище и тренировките по танци, на 13-годишната Алина Морс ѝ се налага да намери време да ръководи шестимата си служители и да провежда срещи с търговци от цял свят.
Защото Алина е необикновено дете - тя е създала собствена компания за здравословни сладки. Когато била на 9 години, баща ѝ ѝ забранил да яде много сладко, за да не навреди на зъбите си. Недоволна от това, Алина решила да направи сама лакомства, които са полезни.
След като гледала множество рецепти в YouTube и експериментирала в кухнята, тя измислила своя рецепта за близалки, които нарекла Zolli Candy. Те не съдържат захар, глутен и животински продукти.
Близалките набрали популярност и така семейството на Алина създало компания, а самата тя станала изпълнителен директор и най-младия човек, поставян някога на корицата на списанието Entrepreneur. Продуктите ѝ се продават в големи американски вериги като Whole Foods, Walmart и Kroger.
Как се случило всичко? Морс била спестила около 3000 долара от подаръци за рожден ден и празници. Баща ѝ удвоил сумата и двамата започнали да обикалят по производствени фабрики в щата Мичинган, за да произвеждат близалките в по-големи количества. През първата година продали 70 000 лакомства. Постепенно продажбите се увеличавали, а през 2018 г. достигнали сума от 6 млн. долара.
"Ние сме номер 1 по продажби на близалки без захар. Искаме да сме на тази позиция най-вече заради мисията ни - да помагаме на децата да се грижат по-добре за зъбите си", казва Алина.
Тя е живо доказателство, че не е нужно да си възрастен и с много опит, за да постигнеш успехи в бизнеса. "Най-важно е човек да прави нещо, за което е наистина ентусиазиран, и което помага светът да се превърне в по-добро място", заявява още 13-годишната директорка.
Коментари