Volkswagen отчете рекордни годишни продажби, които вероятно ще му помогнат да запази лидерската си позиция и да остане най-големия автомобилен производител в света.
Германският концерн е доставил 10,97 млн. автомобила през 2019 г. – със 140 000 повече от предходната година, съобщават от компанията, цитирани от Associated Press.
Една от най-силните марки на групата остава Skoda, която е продала 1.24 млн. коли. Изминалата година е шестата поред, в която чешкият бранд продава над 1 млн. автомобила.
Сериозно се повишават и продажбите на електрически и хибридни модели на концерна, достигайки 140 000 бройки. Градските SUV-ове с марките на групата също се радват на увеличено търсене.
Основните конкуренти на Volkswagen – алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi и Toyota – се очаква да отчетат по-слаби продажби, което ще ги остави зад германския концерн. През декември Toyota изчисли, че общите ѝ доставки за 2019 г. ще бъдат 10,72 млн. коли.
Volkswagen подчертава, че не си поставя като бизнес цел да бъде световен лидер, а вместо това се фокусира върху финансовите си резултати.
Концернът от Волфсбург успява да увеличи продажбите си, въпреки осезаемото свиване на световния автомобилен пазар. Това означава, че пазарният му дял се е увеличил спрямо конкуренцията.
Продажбите са стимулирани от силни резултати на родния пазар в Германия, САЩ и Бразилия, но се понижават в Азиатско-Тихоокеанския регион.
Коментари