Витошка вече не е това, което беше


Витошка вече не е това, което беше
Снимка:

1656

Столичният булевард „Витоша” падна със 7 позиции по нива на наеми на търговските улици в света, сочи класацията на Cushman&Wakefield, представена в България от стратегическия партньор на световната компания за страната ни Forton International.

Софийската основна търговска улица към момента се намира на 59-о място, като през 2011 г. е заемала 52-та позиция, съответно 51-ва през 2010 и 40-а през 2009 година.

Според данните на международната компания наемите на „Витоша” са 480 евро на кв. м годишно или 40 евро на месец, със 7.7% по-ниски, отколкото предходната година

„Заради по-голямото разнообразие от представени марки и възможностите за развлечения, търговските центрове привличат повече потребители през последните няколко години. Поради тази причина търговците в София ги предпочитат пред главната търговска улица – бул. Витоша”, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton International.

Това е една от причините за спад в наемните нива на булеварда. Други причини са липсата на качествени имоти и продължилите твърде дълго ремонтни дейности. Сега, когато пешеходната зона е с нов модерен вид, инфраструктурните проблеми са решени, има метро, броят на заведенията расте, логично е и притокът на клиенти да се завърне. Очакванията ни са през първите месеци на следващата година броят на запитванията от страна на търговците да нарасне, защото още с идването на пролетта и топлото време се забелязва предпочитанието на някои софиянци да пазаруват на открито”, допълва Генев.

По думите му допълнителен стимул е фактът, че наемните нива са значително по-атрактивни в момента спрямо годините 2006-2008. В сравнителен план София предлага най-ниските разходи за присъствие на главна търговска улица от всички градове в Европа с повече от милион жители.

Столичните улици „Съборна” и „Леге” се очертават като първокласни локации за магазини от най-високия ценови сегмент. Анализаторите на Cushman & Wakefield отчитат, че съсредоточаването на луксозни марки дава предимство на нивата на наемите и търсенето в района в сравнение с бул. „Витоша“. „Въпреки че наемите за масови и луксозни марки са почти равностойни на бул. „Витоша“, това не е така на улиците „Съборна“ и „Леге“, където обикновено наемите на луксозните марки са по-високи.“

Хонг Конг, Ню Йорк и Париж са градовете с най-скъпи улици в света през 2012 година, сочи още докладът на Cushman&Wakefield. Класацията оглавява „Коузуей Бей” с годишен наем на търговските площи в размер на 22 307 евро или близо 1860 евро на кв.м месечно. Наемите на магазините на „5-о Авеню” пък се движат около 21 204 евро на кв.м годишно, което на месец прави средно 1767 евро. Шанз-Елизе във френската столица държи годишни наеми на търговските си площи в размер на 9573 евро годишно или близо 800 евро месечно.

 

  • Етикети:

Още от Имоти


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.80361
  • GBP
    1
    2.28258
  • JPY
    100
    1.15757
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички