Тенденцията да се инвестира в търговски центрове, предлагащи богат микс от стоки и услуги, в непосредствена близост до потребителите, става все по-определяща в сектора на търговски недвижими имоти в Полша. При това, по-предпочитани са магазините тип модни паркове, пред предлагането на мебели и ремонтни материали в рамките на моловете.
Именно последните две тенденции се опитват гъвкаво да съчетаят инвеститорите от "Хеликал Поланд" и "Стандарт Лайф" в последния си открит мол „Европа централна” в Гливице. Разположен в сърцето на Горна Силезия, търговският център е замислен като дестинация за основно пазаруване и предлага стоки за дома, градината, както и мода. Непосредствената близост до кръстовището на магистралите от Балтийско море към Словакия и от Германия към Украйна, го прави една наистина гореща точка за търговия в Централна Европа.
С откриването на „Европа централна” приключи първата фаза или строителството на 67 000 кв.м брутна отдаваема площ. В последствие се планира да бъдат добавени още 20 000 кв.м. Ключови наематели в търговския център, 60% от който бе предварително отдаден, са „Касторама”, част от бритаската „Кингфишър груп”, супермаркети „Теско” и германската верига за електроника „Медиа-Сатурн”. Идеята на инвеститорите е да са особено гъвкави в микса от предлагани стоки и услуги.
„Европа централна” вече получи сертификат на BREEAM за екологично проектиране и строителство. Предстои сертифициране и на самата сграда. Размерът на инвестицията не е обявен, но по неофициални данни е между 120 и 150 млн. евро.
Молът в Горна Силезия не е първи за "Хеликал Поланд". Компанията, която е филиал на британският инвеститор в недвижими имоти Хеликал Бар, работи в страната от 2005 г. Нейни проекти са „Парк Хандлови Млин” във Вроцлав, който отвори врати през 2008 г. и „Турава Парк” в Ополе, открит през април 2011 г. Те също са реализирани съвместно със "Стандарт Лайф Инвестмънтс".
Коментари