Парадайз център (Paradise Center) на бул. „Черни връх“ ще бъде единственият мол, който ще отвори врати в София в първата половина на 2013 г.
Това коментират от консултантската компания Forton International, стратегически партньор за България на глобалната компания за имоти Cushman&Wakefield, в прогнозата си за пазара на бизнес имоти през 2013 г.
С повече от 80 хил. кв.м отдаваема площ проектът има амбицията да се превърне в предпочитаното място за пазаруване и прекарване на свободното време не само в южните квартали на София, а и за града като цяло благодарение на мащаба, нови търговски концепции, голям брой заведения за хранене и увеселителен център.
Парадайз център ще затвърди тенденцията за увеличаване на потреблението във висококачествени проекти, които могат да предложат разнообразие от магазини, заведения и комфортна среда, казва Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton International.
Наемите в търговски центрове се запазиха стабилни през 2012 г. на средно ниво 27 евро на кв.м в София за масовите магазини с квадратури от 100 до 200 квадратни метра и се очаква да останат без промяна в първата половина на следващата година, отчитат от компанията.
„Ще бъде необходима поне година работа на проектите, за да се види дали оборотите, постигнати в новите магазини, ще съответстват на плащаните наеми. Фактори като мащаба, разнообразието, качеството на средата в търговския център и инфраструктурата ще предопределят кои молове ще задържат интереса на потребителите, наемателите и наемите си, коментира Генев.
През 2012 г. „Галерия Бургас“ и „България мол“ увеличиха с близо 70 хил. кв.м търговските площи в молове в България до повече от 627 хил. кв.м.
Всички проекти в строеж в момента, от които три са в София и един в Бургас имат обща отдаваема площ 206 500 кв.м.
Ако бъдат завършени, както е по план - до края на 2013 г., те ще увеличат възможностите на търговците да се приближат до потребителите и ще подобрят географското покритие на модерната търговия, казва Росен Генев.
Подобренията на градската инфраструктура са друг фактор, който влияе върху решенията за експанзия на веригите хипермаркети. Очаква се новата отсечка на южната дъга на околовръстния път да съсредоточи нови обекти на търговци със спортни стоки, стоки за дома и строителни материали, които продължават да разрастват веригите си.
Супермаркетите ще продължат усилията си да увеличат присъствието си в центъра, кварталите, възловите точки на обществения транспорт както и около новите спирки на метрото.
Коментари