През 2012 г. някои от търговските центрове (главно тези от регионален тип) ще променят концепцията си и ще се специализират по-тясно, т.е. в страната ще се появят първите тематични шопинг центрове.
Това прогнозират от консултантската компания GVA Sollers Solutions.
Тази година се очаква активността на хранителните вериги и дискаунтърите да намалее. Ще се открият значително по-малък обем нови търговски единици, а някои дори ще започнат да се „свиват” (закриване на обекти).
По-достъпните цени на главните търговски улици ще ги направят отново привлекателни за заведенията, за сметка на търговията на дребно. Основна пречка тук би била малката площ на помещенията и „раздробяването” на площите през последните години с цел по-лесното им отдаване под наем, посочват от компанията.
Цените и наемите в сегмента ще останат сравнително стабилни. Ще продължи обаче тенденцията за предоговаряне и предлагане на различни видове отстъпки, схеми на плащане и разсрочване за новите наематели.
Търговските центрове ще станат още по-предпочитани пред т.н. главни улици, и за търговци, и за крайни купувачи.
Причините са неуредиците и неатрактивната среда на пешеходните зони и като правило липсата на генерални идеи за тяхното развитие (изключенията са ул. „Александровска” Бургас, ул.”Витоша” София).
От друга страна търговските центрове чрез все по-професионално управление, допълнителни атракции, събития и наематели успяват да привличат повече и по-редовни посетители, обобщават от компанията.
След затишието през 2011 г., тази година се очаква вълна от нови молове, посочват от компанията в обзора си на пазара на търговски площи. Подробности ТУК.
Коментари