Между 30 000 и 40 000 евро се готови да платят купувачите на ваканционни имоти у нас за студио с площ от около 50 кв.м.
Това отчитат от инвестиционната компания GreenLife.
Апартаментите с една спалня между 50 и 70 кв.м представляват интерес за хора с бюджет от 45 000 до 80 000 евро, като сумата е в зависимост от квадратурата, етажността и гледката. Тези фактори влияят и на стойността, която купувачите на жилища с две спални са готови да заделят. Тези имоти са с площ между 80 и 100 кв.м и се продават за суми между 70 000 и 150 000 евро.
Цените на ваканционни имоти традиционно са по-стабилни в летните курорти и търпят по-сериозни сътресения в зимните. Нивата бележат известен ръст поради по-ограниченото предлагане и активното търсене на този тип имоти, отчитат от фирмата.
Според експертите от компанията продажбите не са гарантирани за всеки ваканционен комплекс. Реалните купувачи обръщат внимание единствено на качествените проекти, а имиджът на имотите е определящ за сделките. Наличието на удобства като ресторанти, магазини, спортни зони, зелени площи и детски кът са инвестиция, която има своята възвращаемост в бъдеще.
Пример за това е фазата First Line, част от летния комплекс Green Life Beach Resort. Най-новите части от тази фаза бяха започнати на 1 октомври тази година. Още през лятото 30% от 160-те нови апартамента са продадени на зелено, разкриват от компанията. Стартиралата наскоро част на First Line ще бъде готова през 2014 година.
По данни на Green Life едновременно за лично ползване и инвестиция са закупени 80% от ваканционните апартаменти през последните 6 месеца. Около 15% от собствениците живеят в имотите си постоянно. Единствено за инвестиция пък са купени около 5% от жилищата тип „втори дом”. Повечето купувачи – 80%, предпочитат обзаведени имоти, но въпреки че обзавеждането е предпочитано, липсата му не е фактор за отказ от покупка.
Повечето сделки се сключват за имоти на Черноморието – 75%, около 10% от сделките пък са за апартаменти в планинските курорти. Останалите 15% от договорките, направени от компанията, са за обекти на други места, като градовете и балнеолечебните центрове, например.
„Банковите институции също проявяват силен интерес към финансирането на инвестиции във ваканционни имоти”, разказва Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life. „Причината за това е, че пазарът е стабилен от 3 години насам, предлага добра възвращаемост на компаниите, а качествените проекти генерално предизвикват интереса на финансиращите институции. Външният дял, с който дадена банка най-често е готова да финансира даден проект, варира между 60% и 90%”, коментира още Петров.
Коментари