Постоянно сте напрегнати, сроковете чукат на вратата, а задачите в списъка ви се увеличават, вместо да намаляват? Не сте единствени. В днешния забързан свят много хора страдат от постоянното усещане, че времето им се изплъзва. Ето какви могат да са причините за това и как да ги избегнете:
Не ставаме достатъчно рано. Безброй проучвания обвързват ранното ставане с успеха в кариерата. Хората, които предпочитат да си поспиват повече, по-често се оплакват, че им е трудно да организират деня си.
Захващаме се с прекалено много неща наведнъж. Вместо да ни помага, това е ни прави по-малко продуктивни, показва изследване на университета Станфорд. Затова е препоръчително да се фокусираме върху всяка една задача по отделно.
Не си поставяме приоритети. Важно е да подреждаме задълженията си по важност и да „атакуваме“ тези, които са най-горе в класацията, първо. Така ставаме и по-ефективни.
Лесно се разсейваме. Разговори, SMS-и, социални мрежи – в днешно време изобщо не е трудно човек да се поддаде на изкушението да се разсее за 5 минути от работа. Или пък за 30. Ако искате да свършите нещо бързо, по-добре се изолирайте на тихо място и не посягайте към телефона си. И не се притеснявайте да направите забележка на някого, ако постоянно ви прекъсва.
Нямаме дневен график. Хората, които действат хаотично, по-често чувстват, че времето не им достига. Отделяйте по няколко минути сутрин (или дори предната вечер), за да планиране деня си.
Отношението ни е погрешно. Много от нас често казват, че не четат/тренират/пътуват и т.н, защото нямат време. Не забравяйте обаче, че всичко е въпрос на мотивация и добра организация. Останалото са просто извинения.
Коментари