Правилната комуникация е ключ към успеха - чрез нея можете да изпъкнете сред конкурентите, да привлечете нови партньори и да впечатлите заможни клиенти. Ако искате да изстреляте бизнеса си на върха, трябва да подхождате сериозно към всяка една среща. А ако спазвате тези 7 правила, представени от BrightSide, със сигурност ще имате добър резултат.
1. Проучете човека, с когото ще се запознавате
Повечето срещи не са случайни. Постарайте се да научите повече за човека, преди да се запознаете с него - какъв е професионалният му опит, интереси и т.н. Това ще направи срещата далеч по-продуктивна.
2. Подгответе се за контекста на срещата
Без значение дали става за първа среща, разговор с нов доставчик или интервю за работа, бъдете подготвени. Помислете за въпросите, които ще задавате на интервюто или които ще ви бъдат задавани. Подгответе адекватни отговори.
Не забравяйте, че вие виждате само една от страните на разговора – не знаете какви са намеренията или целите на другия. Затова не е лошо да помислите за няколко различни начина, по които срещата би могла да се развие. Бъдете гъвкави.
3. Приятелската усмивка е най-добрият аксесоар
Усмихвайте се, когато се срещате с непознат човек. Това е стар съвет. Но не всички усмивки си приличат. Широката и неискрена усмивка може да има негативен ефект върху комуникацията ви с хората. Старайте се да бъдете искрени.
4. Гледайте човека в очите
Когато гледате някого в очите, му показвате, че сте отворени и смели. Човек, който свежда поглед към земята, докато разговаря, често се възприема за подозрителен. Не превръщайте това обаче в съревнование за доминация.
5. Огледайте средата на другия човек, за да научите повече за него
Ако срещата протича в офиса на другия човек (или в дома му), разгледайте добре средата. Може да откриете някои ключови неща, които да ви помогнат в поддържането на разговора. Обърнете внимание на всичко – книги, произведения на изкуството, мебели, малки декорации и дори снимки.
6. Фокусирайте се върху интересите на другия
Съсредоточете се върху нуждите, интересите и комфортът на другия. Обръщайте се към събеседника си на език, който разбира, предложете му това, което иска. Опишете му защо трябва да работи с вас по ненатрапчив начин. Това обаче не означава, че трябва да игнорирате своите собствени интереси. Просто те не трябва да са ви основната цел. Опитайте се да разберете мотивацията на другия.
7. Не прекалявайте с чуждото гостоприемство
Важно е да приключите срещата навреме. Дори и да има все още неща, които не сте обсъдили, това е нормално. Винаги има време за втора среща. Първата е по-скоро възможност на двете страни да се опознаят по-добре. Не е добра идея да се опитвате да обсъждате всички възможни страни на ситуацията по време на нея. Оставете процесите на преговор да текат по естествен начин.
Коментари