Шефове-гадняри и решенията на служителите им за справяне с проблема


Шефове-гадняри и решенията на служителите им за справяне с проблема
Снимка:

5185

В своята книга „Добър шеф, лош шеф“ станфордксият професор Робърт Сатън илюстрира чрез редица изследвания разрушителния ефект, който може да има негативното отношение на мениджърите спрямо техните служители и върху цялостната продуктивност на компанията. Много често подобен тип шефове (които въпреки всичко можа да са много компетентни) не осъзнават токсичното си влияние върху околните, пише Inc. Ето 5 от най-често срещаното поведения на „шефове-гадняри“ и решенията на проблемите им от гледна точка на техните подчинени.

Проблемен шеф номер 1. Това е мениджър, който изразява публично и неконтролируемо своя гняв, има изблици на агресия в коридора или демонстративно отива и коментира (в негативен аспект) работата на някого пред смутените погледи на всички. Това води до чувствително повишаване на стреса и страха от предприемане на каквито и да било действия в офиса.

Решението: В подобна ситуация единственото решение е да се открие първоизточникът на гнева. Подобен тип агресивни изблици винаги са вторичен ефект на друга емоция. Този човек трябва да се замисли „Каква е истинската причина да избухна така?“.

Проблемен шеф номер 2. Той задушава екипната работа с това, че взима всички решения еднолично. Приписва си цялата заслуга за успехите, което от своя страна кара хората да се чувстват недооценени, демотивирани и по-малко креативни, поради липсата на желание за изява на работното място.

Решението: Този тип лидери имат нужда да се научат да насърчават другите и да уважават тяхното мнение. Основното качество, върху което трябва да поработят, е способността да предразполагат служителите си да дават най-доброто от себе си и да генерират нови и нови идеи, без страх от порицание.

Проблемен шеф номер 3. Това е лицемерният тип, който се опитва на всяка цена да се представи в най-добра светлина пред по-висшестоящите. А хората от екипа са тези, които виждат неговата истинска същност – фалшива и манипулативна.

Решението: Такива мениджъри имат нужда да захвърлят маската и да бъдат себе си. Най-добрият начин за печелене на благоразположението на хората не е като им се казва само това, което те искат да чуят, а с честност, откритост и заявяване на лична позиция.

Проблемен шеф номер 4. Той се взима прекалено на сериозно и действа прибързано. Няма търпение да се върне обратно на бюрото си и да отговори на онзи имейл, давайки задължително част от своята мъдрост и сериозна критика, които в крайна сметка трансформират съобщението в импулсивно, безчувствено и дори обидно за отсрещната страна.

Решението: Подобни реакции не бива да взимат превес и изискват голяма доза самоконтрол. Няколко дълбоки вдишвания и издишвания могат да са добро начало за преосмисляне на ситуацията. Спокойното отношение е ключът към взимането на по-умни и адекватни решения.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички