САЩ се превърнаха през 2011 г. във водеща страна, потребител на вино, следвани от Италия и Франция, но Китай продължава да постига бърз напредък.
Това показва изследване по повод изложението на вина и спиртни напитки Винекспо, което ще се проведе от 29 до 31 май в Хонг Конг, съобщи БГНЕС.
САЩ вече са първи по потребление с 311,3 милиона каси от 9 литра и прогнозиран растеж от около 10% между 2011 и 2015 г., сочи изследването, осъществено в партньорство с британския кабинет ISWR.
Франция продължава да е първа от гледна точка на консумация на глава от населението на годишна основа с около 54 литра, следвана от Италия с 53 литра.
Но потенциалът на САЩ е огромен, подчертава Робер Бейна, директор на Винекспо. Там на глава от населението се падат по 12 литра годишно. САЩ вече са на първо място по потребление на непенливи вина, следвани от Великобритания и Франция.
През 2010 г. Китай заемаше 20-то място по потребление на глава от населението с малко над 1 литър на година, но този процент почти ще се удвои до 2015 г.
По обем ритъмът на нарастване на китайския пазар се очаква да намалее до 54% за периода 2011-2015 г. спрямо 140% между 2006 и 2010 г. В Хонг Конг, който е на първо място по потребление спрямо броя на населението, то трябва да нарасне от 4,6 литра на глава от населението до 6,7 литра през 2015 г.
Като цяло пазарът на вина е регистрирал растеж с 9% между 2006 и 2010 г. от гледна точка на стойността (реалните разходи на потребителите). Той трябва да нарасне още толкова в идните години и да достигне 175,5 милиарда долара (132,3 милиарда евро) до 2015 г.
Коментари