Ако сте си мислили, че роботите не могат да заменят хората, помислете пак. Особено що се отнася до журналистическия бизнес. Защото най-старата информационна агенция в САЩ – Associated Press, категорично опровергава идеята, че журналистите трябва да са човешки същества.
Според информация на Business Insider през последното тримесечие AP е „произвела” 3 хил. статии, нито една от които не е написана от човек. Това е десет пъти повече, отколкото преди последните три месеца на миналата година.
Материалите се пишат от автоматична програма. Програмата е продукт на Automated Insights, чиято специалност е „журналистиката за роботи”. Automated Insights използва изкуствен интелект и анализ на информационни бази данни, за да генерира определен тип материали – например статии за финансовите резултати на дадена компания.
Първоначално е имало редакторска намеса на хора, но сега материалите минават обработка само от роботи. Всъщност програмата на Automated Insights може да генерира 2 хил. статии на секунда.
Според AP автоматичното генериране на статии не цели да бъде „убита” традиционната журналистика. Или поне не в обозримо бъдеще. Целта е да бъде оказана помощ на репортерите и да ги освободи от задължението да пишат типови материали като тези за финансовите резултати, които изискват време, а не са считани за авторска журналистика.
Как се справят роботите на AP – една от последните им статии е за финансовите резултати на Apple. В самия ѝ край има бележка под линия, в която пише следното: „Този материал е генериран от Automated Insights и за написването му са използвани данни от Zacks Investment Research.
Коментари