Срещу Лейди Гага и менджърите й Universal Music е заведен иск за $10 млн. от производителя на популярните кукли Bratz.
Според MGA Entertainment, звездата нарочно бави промоцията на куклата, създадена по неин образ и подобие, тъй като иска тя да съвпадне с издаването на новия й албум през 2013 г.
Логично обаче, MGA нямат намерения да изпуснат коледния сезон – златното време за всеки производител на играчки.
Според мениджърите на Лейди Гага, искът е неоснователен. От MGA обаче твърдят, че певицата нарочно бави крайното си одобрение на куклата. Нещо повече – звездата възнамерявала да концентрира маркетинговите си усилия върху промотирането на партфюм, а не на играчката с нейния лик.
Преди скандалът да гръмне, очакванията бяха новия модел на Bratz да осигури продажби от $28 млн. през празничния сезон. MGA вече имат сключени договори с поне шест дистрибутора и поръчки от над 10 държави и се опасяват, че нанесените им щети са „непоправими”.
MGA имат опит в съдебните процедури – миналата година те спечелиха дело за $310 млн. срещу основния си конкурент Mattel, „родителят” на елегантната Барби. Спорът бе кой притежава правата над куклите Bratz. Mattel все още обжалват решението.
Коментари