Непрофесионално или забавно - как се възприема употребата на емотикони в служебен имейл?
Всъщност и двата варианта са възможни. От една страна, изглежда детинско. От друга страна, налага по-лек тон на комуникацията, омекотява езика и показва приятелско отношение. Освен това може да спести време, като илюстрира какъв смисъл влагате в думите си, вместо да трябва да го обяснявате. И все пак - уместно ли е да добавяме емотикони в имейл по работа?
Ако става въпрос само за едно усмихнато личице, няма проблем. Никой няма да си помисли, че сте недорасли или некомпетентни. Ако обаче слагате пет - шест иконки във всяко съобщение, вече прекалявате.
-
4 изречения, които никога няма да чуете от успял човек
Успелите хора знаят, че негативното мислене е загуба на врем...
виж още
Много хора използват жълтите картинки, за да се подсигурят, че думите им няма да бъдат разтълкувани погрешно. Добавената усмивка подсказва искрено, топло чувство, а не обикновена критика например. Разбира се, трябва да подхожда на информацията. Не можете да изпишете пет абзаца с ужасни описанията на работата на колега, да лепнете една усмивка накрая и да си мислите, че това оправя нещата.
Необходимо е най-вече да се съобразявате с офисната култура. Ако никой друг от колегите ви не използва емотикони, сигурно няма да направите добро впечатление, ако ги добавяте. Употребата им не е подходяща и при силно формални или официални имейли и съобщения.
Коментари