Много компании осигуряват различни бонуси и привилегии на служителите си, като смятат, че така повишават отдадеността и лоялността им. Това обаче е погрешен подход, установило е ново проучване, цитирано от The Entrepreneur.
Изследването е на Harvard Business Review и разглежда как бонусите влияят на удовлетворението и организацията на работниците. За целта са били интервюирани десетки мениджъри и техни подчинени от фирми във Великобритания.
Оказва се, че парите не са най-успешната мотивация. Служителите, на които са били обещани парични поощрения за някаква работа, не са я свършили много по-ефективно, даже са се забавили. Според организаторите на изследването причината е в различния им статус в рамките на компанията и в това, че дотогава бонусите не са били равно разпределяни.
-
Трудно ще ви е да усвоите тези 5 умения, но те ще ви се отплатят
Най-хубавите неща в живота може и да са безплатни, но това н...
виж още
Парите не мотивират особено силно и извън офиса. Проучване на Case Western Reserve University се фокусирало върху това дали хората ще тренират по-често, ако им се дадат награди. В началото на експеримента било предложено на участниците да посещават фитнеса три пъти седмично и в замяна да получават ваучери за Amazon или материални придобивки като блендери или други електроуреди. Хора обаче не се изкушили достатъчно и ходели да спортуват средно по 1,5 пъти ма седмица. След това бил направен опит с по-скъпи ваучери – по 60 долара, но и това не помогнало.
И така – как служителите да бъдат мотивирани? Вместо парите, повечето от тях посочват, че конструктивното обсъждане на работата им, приятната служебна обстановка и положителното оценяване на техните усилия ще ги накарат да се трудят по-здраво.
Коментари