Намерих си работа! Несъмнено това се възприема като повод да почерпиш и да се отдадеш на мечти за все по-успешна кариера. Аклиматизирането към непознатия офис обаче, с неговата специфична корпоративна култура, е стресираща задача. Тревожим се как да направим възможно най-добро впечатление на колегите и шефовете, и, отдадени на страховете си, е лесно да се панираме и да допуснем грешка.
Президентът на Times Mirror Company Ел Кейси дава съвети на „зайците” в офиса още през 1995 г. Изданието Business Insider анализира препоръките на известния бизнесмен и състави списък от 14 правила, които да ни помогнат да се справим с трудното начало.
1. Ако искате да постигнете успех, набюдавайте внимателно какво се случва около Вас!
Да си нов в работата ви дава и едно ценно предимство – свежия поглед върху бизнеса, а и върху взаимоотношенията между служителите.
2. Слушайте, слушайте, слушайте!
А за да можеш да слушаш - първо замълчи. Не бързайте да се похвалите колко много знаете и можете – това постепенно ще стане ясно. Вместо да губите време в хвалби, попивайте всичко около вас и си правете изводите. Никога няма да се научите, ако говорите прекалено много.
3. Поставяйте всичко под съмнение
Съставете си собствено мнение за общоприетите правила и ситуации в офиса, поставяйте всичко под съмнение – но на ум, не на глас!
4. За да се харесаш – бъди добър слушател
Ако искате да се харесате на новите си колеги – изслушвайте ги внимателно и с уважение. Не бързайте да изтъквате, че вече знаете материята, която се опитват да ви обяснят.
5. Подкрепете шефа
Направете всичко по силите си да укрепите авторитета на началника и в случай на спорове между него и персонала опитайте да стоите настрана.
6. Планирайте внимателно
Ще направите изключително лошо впечатление, ако се нагърбите с повече, отколкото ви е по силите и в резултат изпуснете крайни срокове или допуснете грешка. Планирайте внимателно и подробно колко време и ресурси ще ви отнеме всяка конкретна задача.
7. Дайте всичко от себе си
Макар че не би било във ваш плюс да се опитате да наскочите възможностите си, да лентяйствате е може би още по-зле. Дайте всичко от себе си – това ще си проличи.
8. Бъдете отборен играч
Демонстрирайте ясно, че сте член на екипа и желаете да бъдат постигнати поставените цели.
9. Запомнете околните
Ако за трети път питате някого за името му, това вече е обидно. Няма значение, че за няколко кратки дни сте се запознали с десетки нови хора. Направете списък на колегите, техните титли, задължения и отговорности.
10. Помолете за помощ
Не се колебайте да помолите за помощ. И не забравяйте да благодарите за нея. Това е най-добрия начин да създадете нови приятелства.
11. Оставете хвалбите
Не се хвалете с образованието си, предходните постижения или спечелени отличия. Скоро за тях ще се разчуе. Ако много се удряте по гърдите, най-вероятно ще настроите околните срещу себе си.
12. Изпълнявайте обещанията си
Свършете навреме всичко, с което сте се заели. Ако усетите, че няма да се справите, признайте това възможно най-рано и поискайте помощ.
13. Главната ви цел е да станете член на екипа, не негов лидер
14. Забравете купоните
Идвайте по-рано и си тръгвайте по-късно от останалите колеги. Поне за първите шест месеца, забравете за купоните или каквито и да било развлечения извън офиса.
Анна Улф
Коментари