Когато колегите се смеят заедно, продуктивността на работното място се увеличава. Нещо повече – хората възприемат тези, които се шегуват или разказват вицове, като по-уверени и компетентни, сочи проучване, цитирано от Entrepreneur.
Изследването е на Harvard Business School и Wharton School of Business. При един от експериментите 166 участници били помолени да оценят представяния на две компании. Първото представяне било сериозно, а второто – шеговито. Участниците безапелационно определили втория презентатор за по-уверен и за подходящ лидер.
При друг експеримент на анкетираните били дадени пет сценария за интервю за работа. При първия кандидатът дава само сериозни отговори на въпросите на мениджъра, при втория си позволява уместна шега, при третия казва груб, но все пак смешен виц. Четвъртият кандидат споделя уместна за работното място, но глупава шега, а петият – неуместна и глупава. Изискването било да се даде оценка на увереността на всеки от измислените кандидати.
Оказало се, че макар грубите шеги също да създават представа за човек със самочувствие, те го карат и да изглежда некомпетентен. За сметка на това подходящите вицове могат само да ви издигнат в очите на колегите.
Коментари