Цената на щастието по света е средно $161,810 годишно, според проучване на Wealth Sentiment Survey, обхващащо 13 страни и изготвено по поръчка на Skandia International.
От каква сума имат нужда хората, за да се радват на живота обаче варира силно в отделните държави.
С най-високи изисквания са жителите на Дубай, които мечтаят за по поне $276,150, а Сингапур и Хонгконг не изостават особено – със съответно $227,563 и $197,702.
Според доклада, цитиран от онлайн изданието Business Insiders, ние, европейците, сме далеч по-скромни. Германците например, които са икономическите първенци на Стария континент, биха се задоволили с едва $85,781. Британците обаче са по-амбициозни – те държат на $133,010. Най-смело оценяват щастието италианците, които смятат, че то им е гарантирано единствено при доходи над $175,825.
Авторите на доклада подчертават един интересен факт – в някои държави жените преследват много по-високи финансови цели от мъжете. Представителките на нежния пол в Хонконг, Италия и Бразилия искат съответно с по 13%, 11% и дори 55% повече пари от половинките си, или $207,924, $187,036 и $192,929.
Като цяло, едва трима от всеки двайсет респодента оценяват себе си като заможни. В Европа, най-доволни от финансовото си състояние са германците и австрийците, от които един от всеки петима смята, че е заможен. На глобално равнище обаче води Бразилия, с над 25%.
Сумата, определена от анкетираните, за да се присъединиш към категорията на заможните, е средно $1.76 млн. в ликвидни активи. Дори и тази цифра обаче варира силно в отделните държави.
В Сингапур, хората цитират амбициозните $2.9 млн., докато в Дубай и Хонконг смятат, че да си богаташ, ти трябват съответно $2.5 млн. и $2.46 млн. Далеч по-лесно е да ощастливиш австрийците и германците, които биха се задоволили и с по $0.9 млн. и $1 млн.
Цитираната средна сума от $161,810 хиляди, необходима на респонентите, за да постигнат щастието, е около 15 пъти над средните доходи на глобалното население, подчертават от Wealth Sentiment Survey.
„Има много неща живота, които ни правят щастливи, но няма никакво съмнение, че и парите помагат.” – коментира Фил Окенхам, маркетинг мениджър на Skandia International.
Коментари