Кой печели от страховете и комплексите ни?


Кой печели от страховете и комплексите ни?
Снимка:

545

Имате комплекси? Е, кой ли ги няма! Но когато погледнете месечния си бюджет, може би ще откриете, че вашите слабости водят до значителни разходи.

Как да не допускаме психологичните ни недостатъци да изпразнят портфейла ни и кои са основните шест индустрии, които правят пари от страховете и надеждите ни, разкрива изданието Business Insider.

1. Фитнес зали

Дали и тази Нова година дадохте клетва пред себе си, че ще се погрижите за здравето си и ще посещавате редовно фитнес залата? Собственикът й се надява, че е така.

Спортните центрове разчитат на клиентите, които ентусиазирано плащат клубна карта за цяла година, за да не се повяват повече от 3-4 пъти.

Нищо чудно, че само в САЩ секторът се хвали с приходи от над 21 млрд. долара.

А изследване на Унивеситета в Бъркли разкрива, че 67% от хората, платили си за членство във фитнес клуб, никога не се възползват от него, докато 70% дават повече, отколкото ако изберат варианта да плащат на посещение.

2. Хранителни добавки и диетични храни

Пазарът за витамини и хранителни добавки в САЩ набъбна до 28 млрд. долара през 2011 г., въпреки че няма сериозни научни доказателства, че тези продукти са наистина необходими за здравето ни. Днес никой не гладува, така че случаите на авитаминоза или дефицит на други необходими за тялото ни вещества са рядкост. Освен ако не сте бременна или на преклонна възраст, организмът ви най-вероятно си набява всичко необходимо му от храната. Ще спестите, а и ще се погрижите за себе си най-добре, ако просто наблегнете на балансирана диета.

Същото се отнася и за хапчетата за отслабване – далеч по-ефективен (и евтин) метод да намалите теглото си е да се откажете от вредните навици.

3. Удължаване на гаранциите на потребителската електроника

Американците плащат 15 млрд. долара годишно за застрахователни планове и удължени гаранции за смартфоните си. На пръв поглед това изглежда като разумна финансова защита. Истината обаче е, че най-вероятно ще се изкушите да преминете към новия модел iPhone далеч преди гаранцията на стария да изтече. Също така изследвания ракриват, че дори хората със застраховка рядко се възползат от нея по простата причина, че намират за по-лесно просто да заменят повредения продукт, отколкото да се занимават с попълване на документи.

Следващият път, когато ви поискат 10% или 15% на цената отгоре за удължена гаранция, помислете отново, преди да извадите кредитната карта.

4. Дрехи

Според проведено наскоро изследване, средностатистическата жена притежава поне 22 дрехи, които никога не е обличала. Показателно, нали?

5. Почистващи препрати

Рекламите се опитват да ви убедят, че домът ви е царство на микроби и бактерии, с които трябва да водите неуморна битка. И изглежда производителите постигат успех – вие купувате различни препарати за почистване на подовете, на банята, на прозорците, а индустрията в САЩ отчита приходи от 52 млрд. долара на година.

Истината е, че прекомерното използване на тези почистващи средства е не само ненужно, но може да е дори и вредно. Според специалисти няма почти нищо в дома ви, което да не можете да почистите до блясък с простата и евтина смес от сода бикарбонат и оцет.

6. Бебешки продукти

Всеки родител е прекомерно загрижен за здравето и безопасността на детето си и това е разбираемо. Някои съвременни продукти са наистина задължителни – например столчето за автомобил. Когато обаче ви предложат специално чадърче, което пази бебето от слънцето, видео монитори или играчки, които се предполага да направят от отрочето ви вундеркинд, замислете се повторно. Самите ние израстнахме здрави и щастливи без повечето от тези екстри. Според специалисти съвременните родители харачат милиони за вещи, които не са наистина необходими и често дори не използват.

Анна Улф

  • Етикети:

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички