Изискват много от вас на работа и имате чувството, че не можете да се справите с всичко? Начинът, по който реагирате в тази ситуация, може да има голямо влияние върху кариерата ви. Понякога началниците просто не осъзнават, че са претоварили служителите си. Ето как да им го кажете, без да навредите на мнението им за себе си.
1. Първо се опитайте обективно да прецените дали количеството работа отговаря на поста, който заемате. Ако отговорът е "да", просто ще трябва да се стегнете и да я свършите. Оплакванията в този случай ще ви накарат да изглеждате некомпетентни.
2. Кажете на шефа си, че осъзнавате важността на дадена задача и тя ще ви е приоритет. Така подготвяте почвата - показвате, че се поставяте на негово място и имате еднакви цели. След подобна реплика началникът ви ще бъде по-благосклонен да ви изслуша за натоварването.
3. Обяснете му/ѝ какви са задачите ви за седмица напред. По този начин напомняте за всичко, което ви е възложил (напълно възможно е да е забравил някои от нещата).
4. Накрая подхвърлете, че за да свършите и новите ангажименти, ще трябва да отложите сроковете на някои от предишните. Намекът би трябвало да сработи и шефът да прецени дали си заслужава да ви натоварва толкова. Подгответе се с аргументирано предложение - например коя задача да отложите и защо. Това увеличава шансовете ви да получите разбиране, а и се доказвате като полезен и екипен играч.
Коментари