На подсъзнателно ниво човек си изгражда впечатление за някого буквално в първите секунди от запознанството. Това важи и за личните контакти, и за интервютата за работа например, където имате ограничено време да се представите в най-добрата си светлина. Дори Кларк, маркетинг специалист и автор на книги за предприемачество, казва, че когато някой иска да "продаде" способностите и уменията си, трябва да следва тези съвети:
1. Първите 30 секунди са изключително важни - но не започвайте веднага да говорите за себе си. Трябва да има диалог, а не монолог, ангажирайте отсрещната страна.
2. Как да стартирате разговора? Не разчитайте на определен сценарий, а персонализирайте темата спрямо човека срещу вас. Ако, да кажем, той/тя работи във финансовата сфера, а вие имате предишен опит там, кажете нещо в тази посока.
3. Нека първата информация, която дадете за себе си, да е кратка. Споделете нещо, после веднага задайте въпрос на събеседника си. Хората обичат да говорят за себе си, така ще го предразположите. А и отговорът ще ви даде нова "кукичка", за която да се хванете, за да поведете разговора в желаната насока.
4. Помощ от приятел. Разберете се предварително с ваш приятел или приятелка да насочат разговора в посока вашите качества. Когато друг човек ви похвали за нещо или привлече вниманието върху ваше постижение, няма опасност да изглеждате твърде самонадеяни или надути.
Коментари