Знаем колко са заети всички шефове и как би било цяло чудо, ако изобщо прочетат мейла, който сме им написали. Знаем също така колко е изнервящо да не получим отговор, особено когато ситуацията е критична.
Експертът по бизнес комуникация Кейти Л’ьорьо споделя няколко трика във воденето на такъв тип кореспонденция, които ще донесат така желания резултат – отговор от шефа.
Ясно съдържание
Винаги бъдете красноречиви в изказа си и не превръщайте мейла си в психоаналитик. Избягвайте дългите и объркани изречения, както и изрази като „чудя се”, „не знам”, „може би”. Бъдете ясни, кажете точно от какво се нуждаете и кога.
Започвайте с въпрос
Не оставяйте конкретния въпрос, който имате, за най-накрая след като сте обяснили на дълго и широко какво точно искате. Започвайте с „Мислите ли…”, „Можем ли…”, „Ще потвърдите ли…”, а след това очертайте потенциалното решение на проблема. По този начин шефът ви може да отговори с "да" или "не", без да се налага да чете задълбочено, а само да види набързо за какво става дума.
Поискайте среща
Понякога се нуждаете от нещо повече от лаконично "да" или "не". Уви, заетите хора не искат да четат за вашия проблем, а още по-малко искат да ви пишат дълъг отговор. Ако сте стигнали критично положение по даден проект и не можете да продължите без одобрението на шефа си, то изпратете мейл, в който се казва, че сте опитали това и това, но имате нужда от лична среща, за да продължите работата си ефективно.
Коментари