Има професии, при които наистина трябва да сте на разположение 24/7, като лекар например. Но голяма част от останалите професии не изискват да отдавате на работата си чак такъв достъп до личното ви време. Защо тогава много хора се чувстват така, сякаш никога не могат да се „изключат” напълно?
1. Знаете точно какво трябва да направите
Първата стъпка към избягване на работа извън офиса е да сте наясно точно какво трябва да се постигне за седмицата. Ако ангажиментите ви са твърде много, понякога ще трябва да жертвате обедна почивка или пък да отидете на работа час по-рано. Разбира се, това е временен вариант, докато не уточните напълно какъв е капацитетът ви и как да подреждате по-добре работния си график.
2. Когато работите – работете наистина
По време на работа, когато се опитвате да изпълните колкото се може повече задачи, ограничете времето, което прекарвате, вършейки нещо друго. Спрете да прелиствате мейла си, пишейки оферта или правейки таблица.
3. Поставете ясни граници с колегите
Знаем, че понякога не сте виновни вие. Но когато получите важен мейл в 10 вечерта или телефонно обаждане в неделя сутрин, е много трудно да не реагирате, колкото и да ви се иска да оставите нещата на изчакване до понеделник. Затова поставете ясни граници – крайните срокове затова се наричат „крайни”. Научете хората какво да очакват от вас. Ако кажете, че ще осъществите обратна връзка с тях до определено време, спазете този ангажимент. Ако кажете, че няма да проверявате електронната си поща след 18 часа, стойте настрана от нея.
Коментари