Фирмени знаци столетници


Фирмени знаци столетници
Снимка:

3748

Идентичността на една компания зависи в огромна степен от логото й. Кой не познава корпоративния знак на Nike или златните арки на McDonald’s? Добрият фирмен знак помага на потребителите да запомнят и отличат бранда от конкуренцията.

Именно затова титаните в бизнес трудно се решават да променят логото си, и при много от тях то е останало практически същото, каквото е било и преди повече от сто години. Знакът на John Deere например, който е най-старият в Америка, е измислен още през 1876 година, а и много други познати ни символи, които виждаме всеки ден, са представени за пръв път през втората половина на 19-ти век, коментира изданието 24/7 Wall St.

Като се изключи железопътната компания Union Pacific, списъкът на най-старите фирмени знаци се доминира от доставчиците на потребителски стоки, като

Coca-Cola, General Electric и Johnson & Johnson.

Тъй като продължават да жънат успехи, тези дружества нямат причина да сменят логото си – според Interbrand, брандът на Coca-Cola например се оценява на близо $77 млрд. към 2012 година, а General Electric, които са шести в класацията, могат да се похвалят с марка на стойност над $43 млрд.

Основната идея зад всеки фирмен знак е различна, и крие своя собствена история. През 1896 година например Prudential използват „Скалата на Гибралтар“, която символизира, че предлаганите от тях финансови продукти са стабилни като скала. Логото на Sherwin-Williams пък намеква за скоростната експанзия на бренда по цялото земно кълбо.

А някои не крият толкова дълбоко послание – простото овално лого на DuPont е избрано предимно за да е по-лесно да се поставя върху пратките.

И макар ключови елементи от логото да остават вечни, като крилатите сандали на Goodyear или белите букви на червен фон на Coca-Cola, някои дребни промени на знака все пак са се наложили с течение на годините. Формата и цветовете на щита на на Union Pacific са модифицирани не веднъж през последните 126 години, а сърната на John Deere някога е прескачала дънер, който е премахнат през 1950 година

Разбира се, всички фирми в предложения списък са стари, но те не са непременно от най-старите американски компании. Макар че Procter & Gamble и General Mills са някои от най-дълголетните представители на Fortune 500, те не са споменати тук, тъй като през 1985 година Procter & Gamble смениха логото си, използвано от 50-те години на 19-ти век, а познатото ни завъртяно G на General Mills е въведено едва преди половин век.

Ето кои са най-старите фирмени знаци в Америка, които не са променяни съществено и са познати на клиентите от поне век:

10. DuPont

- Логото е използвано за пръв път през: 1907 година

- Компанията е основана през: 1802 година

-  Приходи: $39.5 млрд.

-  Сектор: Химикали

9. Sherwin-Williams

-  Логото е използвано за пръв път през: 1905 година

-  Компанията е основана през: 1866 година

-  Приходи: $9.5 млрд.

-  Сектор: Химикали

8. Goodyear

-  Логото е използвано за пръв път през: 1901 година

-  Компанията е основана през: 1898 година

-  Приходи: $21.0 млрд.

-  Сектор: Гуми и пластмаси

7. General Electric

-  Логото е използвано за пръв път през: 1900 година

-  Компанията е основана през: 1892 година

-  Приходи: $146.9 млрд.

-  Сектор: Машиностроене

6. Campbell Soup

-  Логото е използвано за пръв път през: 1898 година

-  Компанията е основана през: 1869 година

-  Приходи: $7.7 млрд.

-  Сектор: Хранителна промишленост

5. Prudential

-  Логото е използвано за пръв път през: 1896 година

-  Компанията е основана през: 1875 година

-  Приходи: $84.8 млрд.

-  Сектор: Животозастраховане

4. Union Pacific

-  Логото е използвано за пръв път през: 1888 година

-  Компанията е основана през: 1862 година

-  Приходи: $20.9 млрд.

-  Сектор: ЖП транспорт

3. Johnson & Johnson

-  Логото е използвано за пръв път през: 1886 година

-  Компанията е основана през: 1886 година

-  Приходи: $67.2 млрд.

-  Сектор: Фармация

2. Coca-Cola

-  Логото е използвано за пръв път през: 1886 година

-  Компанията е основана през: 1886 година

-  Приходи: $48.0 млрд.

-  Сектор: Безалкохолни напитки

1. Deere

-  Логото е използвано за пръв път през: 1876 година

-  Компанията е основана през: 1837 година

-  Приходи: $36.2 млрд.

-  Сектор: Промишлени стоки

Автор: Анна Уолф

  • Етикети:

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички