Фирмени знаци столетници


Фирмени знаци столетници
Снимка:

Идентичността на една компания зависи в огромна степен от логото й. Кой не познава корпоративния знак на Nike или златните арки на McDonald’s? Добрият фирмен знак помага на потребителите да запомнят и отличат бранда от конкуренцията.

Именно затова титаните в бизнес трудно се решават да променят логото си, и при много от тях то е останало практически същото, каквото е било и преди повече от сто години. Знакът на John Deere например, който е най-старият в Америка, е измислен още през 1876 година, а и много други познати ни символи, които виждаме всеки ден, са представени за пръв път през втората половина на 19-ти век, коментира изданието 24/7 Wall St.

Като се изключи железопътната компания Union Pacific, списъкът на най-старите фирмени знаци се доминира от доставчиците на потребителски стоки, като

Coca-Cola, General Electric и Johnson & Johnson.

Тъй като продължават да жънат успехи, тези дружества нямат причина да сменят логото си – според Interbrand, брандът на Coca-Cola например се оценява на близо $77 млрд. към 2012 година, а General Electric, които са шести в класацията, могат да се похвалят с марка на стойност над $43 млрд.

Основната идея зад всеки фирмен знак е различна, и крие своя собствена история. През 1896 година например Prudential използват „Скалата на Гибралтар“, която символизира, че предлаганите от тях финансови продукти са стабилни като скала. Логото на Sherwin-Williams пък намеква за скоростната експанзия на бренда по цялото земно кълбо.

А някои не крият толкова дълбоко послание – простото овално лого на DuPont е избрано предимно за да е по-лесно да се поставя върху пратките.

И макар ключови елементи от логото да остават вечни, като крилатите сандали на Goodyear или белите букви на червен фон на Coca-Cola, някои дребни промени на знака все пак са се наложили с течение на годините. Формата и цветовете на щита на на Union Pacific са модифицирани не веднъж през последните 126 години, а сърната на John Deere някога е прескачала дънер, който е премахнат през 1950 година

Разбира се, всички фирми в предложения списък са стари, но те не са непременно от най-старите американски компании. Макар че Procter & Gamble и General Mills са някои от най-дълголетните представители на Fortune 500, те не са споменати тук, тъй като през 1985 година Procter & Gamble смениха логото си, използвано от 50-те години на 19-ти век, а познатото ни завъртяно G на General Mills е въведено едва преди половин век.

Ето кои са най-старите фирмени знаци в Америка, които не са променяни съществено и са познати на клиентите от поне век:

10. DuPont

- Логото е използвано за пръв път през: 1907 година

- Компанията е основана през: 1802 година

-  Приходи: $39.5 млрд.

-  Сектор: Химикали

9. Sherwin-Williams

-  Логото е използвано за пръв път през: 1905 година

-  Компанията е основана през: 1866 година

-  Приходи: $9.5 млрд.

-  Сектор: Химикали

8. Goodyear

-  Логото е използвано за пръв път през: 1901 година

-  Компанията е основана през: 1898 година

-  Приходи: $21.0 млрд.

-  Сектор: Гуми и пластмаси

7. General Electric

-  Логото е използвано за пръв път през: 1900 година

-  Компанията е основана през: 1892 година

-  Приходи: $146.9 млрд.

-  Сектор: Машиностроене

6. Campbell Soup

-  Логото е използвано за пръв път през: 1898 година

-  Компанията е основана през: 1869 година

-  Приходи: $7.7 млрд.

-  Сектор: Хранителна промишленост

5. Prudential

-  Логото е използвано за пръв път през: 1896 година

-  Компанията е основана през: 1875 година

-  Приходи: $84.8 млрд.

-  Сектор: Животозастраховане

4. Union Pacific

-  Логото е използвано за пръв път през: 1888 година

-  Компанията е основана през: 1862 година

-  Приходи: $20.9 млрд.

-  Сектор: ЖП транспорт

3. Johnson & Johnson

-  Логото е използвано за пръв път през: 1886 година

-  Компанията е основана през: 1886 година

-  Приходи: $67.2 млрд.

-  Сектор: Фармация

2. Coca-Cola

-  Логото е използвано за пръв път през: 1886 година

-  Компанията е основана през: 1886 година

-  Приходи: $48.0 млрд.

-  Сектор: Безалкохолни напитки

1. Deere

-  Логото е използвано за пръв път през: 1876 година

-  Компанията е основана през: 1837 година

-  Приходи: $36.2 млрд.

-  Сектор: Промишлени стоки

Автор: Анна Уолф

  • Етикети:

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg
Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.72168
  • GBP
    1
    2.27758
  • JPY
    100
    1.20745
виж всички
Реклама

Най-четени новини


  • Нов обрат с цената на петрола...
    Нов обрат с цената на петрола...

    Цената на петрола изненадващо поскъпна в сутрешната азиатска търговия на фона на повишаване на вноса на черно злато в Китай, който е най-големия вносител. Нарастването на котировките на петрола до голяма степен е обусловено и от решението на администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп да предложи...

  • ЕК ще представи вариант за спиране на...
    ЕК ще представи вариант за спиране на...

    Европейската комисия (ЕК) проучва правни възможности, които биха позволили на европейските компании да развалят дългосрочни договори за руски газ, без да плащат солидни неустойки на Москва. За целта ЕК проучва договорите и възможността за обявяване на "форсмажорни обстоятелства", което би...

  • България отново покрива критерия за...
    България отново покрива критерия за...

    Инфлацията в България и през март продължава да съответства на изискването за ценова стабилност по Маастрихтските критерии за влизане в еврозоната, въпреки че е малко по-висока от тази през миналия месец. Това сочат обобщените данни за динамиката на потребителските цени в ЕС и еврозоната, публикувани...

  • Важни прогнози доведоха до промяна...
    Важни прогнози доведоха до промяна...

    Цената на петрола се понижи в ранната азиатска търговия днес, след леко поскъпване в началото на деня вчера. Несигурността около митническата политика на САЩ подхрани опасенията за икономическия растеж и търсенето на енергия, предаде Ройтерс. Очаква се тази година търсенето на петрол в световен...

виж всички