Идентичността на една компания зависи в огромна степен от логото й. Кой не познава корпоративния знак на Nike или златните арки на McDonald’s? Добрият фирмен знак помага на потребителите да запомнят и отличат бранда от конкуренцията.
Именно затова титаните в бизнес трудно се решават да променят логото си, и при много от тях то е останало практически същото, каквото е било и преди повече от сто години. Знакът на John Deere например, който е най-старият в Америка, е измислен още през 1876 година, а и много други познати ни символи, които виждаме всеки ден, са представени за пръв път през втората половина на 19-ти век, коментира изданието 24/7 Wall St.
Като се изключи железопътната компания Union Pacific, списъкът на най-старите фирмени знаци се доминира от доставчиците на потребителски стоки, като
Coca-Cola, General Electric и Johnson & Johnson.
Тъй като продължават да жънат успехи, тези дружества нямат причина да сменят логото си – според Interbrand, брандът на Coca-Cola например се оценява на близо $77 млрд. към 2012 година, а General Electric, които са шести в класацията, могат да се похвалят с марка на стойност над $43 млрд.
Основната идея зад всеки фирмен знак е различна, и крие своя собствена история. През 1896 година например Prudential използват „Скалата на Гибралтар“, която символизира, че предлаганите от тях финансови продукти са стабилни като скала. Логото на Sherwin-Williams пък намеква за скоростната експанзия на бренда по цялото земно кълбо.
А някои не крият толкова дълбоко послание – простото овално лого на DuPont е избрано предимно за да е по-лесно да се поставя върху пратките.
И макар ключови елементи от логото да остават вечни, като крилатите сандали на Goodyear или белите букви на червен фон на Coca-Cola, някои дребни промени на знака все пак са се наложили с течение на годините. Формата и цветовете на щита на на Union Pacific са модифицирани не веднъж през последните 126 години, а сърната на John Deere някога е прескачала дънер, който е премахнат през 1950 година
Разбира се, всички фирми в предложения списък са стари, но те не са непременно от най-старите американски компании. Макар че Procter & Gamble и General Mills са някои от най-дълголетните представители на Fortune 500, те не са споменати тук, тъй като през 1985 година Procter & Gamble смениха логото си, използвано от 50-те години на 19-ти век, а познатото ни завъртяно G на General Mills е въведено едва преди половин век.
Ето кои са най-старите фирмени знаци в Америка, които не са променяни съществено и са познати на клиентите от поне век:
10. DuPont
- Логото е използвано за пръв път през: 1907 година
- Компанията е основана през: 1802 година
- Приходи: $39.5 млрд.
- Сектор: Химикали
9. Sherwin-Williams
- Логото е използвано за пръв път през: 1905 година
- Компанията е основана през: 1866 година
- Приходи: $9.5 млрд.
- Сектор: Химикали
8. Goodyear
- Логото е използвано за пръв път през: 1901 година
- Компанията е основана през: 1898 година
- Приходи: $21.0 млрд.
- Сектор: Гуми и пластмаси
7. General Electric
- Логото е използвано за пръв път през: 1900 година
- Компанията е основана през: 1892 година
- Приходи: $146.9 млрд.
- Сектор: Машиностроене
6. Campbell Soup
- Логото е използвано за пръв път през: 1898 година
- Компанията е основана през: 1869 година
- Приходи: $7.7 млрд.
- Сектор: Хранителна промишленост
5. Prudential
- Логото е използвано за пръв път през: 1896 година
- Компанията е основана през: 1875 година
- Приходи: $84.8 млрд.
- Сектор: Животозастраховане
4. Union Pacific
- Логото е използвано за пръв път през: 1888 година
- Компанията е основана през: 1862 година
- Приходи: $20.9 млрд.
- Сектор: ЖП транспорт
3. Johnson & Johnson
- Логото е използвано за пръв път през: 1886 година
- Компанията е основана през: 1886 година
- Приходи: $67.2 млрд.
- Сектор: Фармация
2. Coca-Cola
- Логото е използвано за пръв път през: 1886 година
- Компанията е основана през: 1886 година
- Приходи: $48.0 млрд.
- Сектор: Безалкохолни напитки
1. Deere
- Логото е използвано за пръв път през: 1876 година
- Компанията е основана през: 1837 година
- Приходи: $36.2 млрд.
- Сектор: Промишлени стоки
Автор: Анна Уолф
Коментари