Пазарът на труда е в застой не само у нас. Навсякъде по света кандидатите за работа отчаяно изпробват традиционни и неконвенционални методи, за да бъдат забелязани. А някои от най-оригиналните идеи осигуриха на авторите си ако не мечтаната длъжност, то поне световна слава. Други пък станаха за смях. Изданието Business Insider представя хитовете за миналата година.
Електронен магазин
Филип Дюбост е мениджър на уеб продукти и наистина иска да работи в Amazon. Затова и създаде уеб сайт, който изглежда точно като електроннен магазин, с количката за покупки, рекламите, и всеки изпипан детайл. Продава... себе си.
Сладък кандидат
Един кандидат представил CV-то си във вид на ...блокче шоколад. По опаковката са изписани квалификациите му.
Малка глава, но...
Жител на Ню Йорк изпратил 3D принт на главата си на Makerbot, с надпис: „Малка глава, големи идеи”.
Уебсайт резюме
Алис Лий пропускала курсовете си в унивеститета, за да създаде уебсайт-резюме за Instagram, DearInstagram.byAliceLee.com. Усилията й не и осигурили назначението, но пък й предложили да стане стажатка в Path, а нестандартната й идея бе отразена от Business Insider, The Atlantic и The Next Web.
Шестсекунден удар
Журналистката Даун Сиф създаде първото в историята резюме на Vine, новата видео услуга, наскоро придобита от Twitter. Съобщението й е едва шест секундно, но бързо й осигури слава.
Да признаеш, че не си гений...
Един студент стана основна клюка на Уолстрийт, след като изпрати шокиращо честно писмо до директора на инвестиционна банка, в което признава, че не блести с никакви особени качества, но пък е готов да върши всякаква черна работа, без да се оплаква. Финансистите бяха очаровани от откровеността му.
... и внимавай с хвалбите
Ето един кандидант, който би трябвало по-скоро да опита силите си като комедиант. Миналата година той се похвали в CV-то си, изпратено на J.P. Morgan, че може да направи 35 лицеви опори. Документът бе прочетен от „големите риби”, включително Goldman Sachs, Morgan Stanley, Nomura, Citi, Deutsche Bank, PricewaterhouseCoopers, KPMG, Wells Fargo, Keefe, Bruyette & Woods, Perella Weinberg Partners и Barclays Capital. Коментарите? „Подгответе се да се подмокрите от смях”.
Facebook CV
Сабрина Сакочио не успя да се вреди на работа в CBC Radio 3, но директорът Стив Прат бе толкова впечатлен от резюмето й, изглеждащо като страница във Facebook, че го публикува в мрежата и го нарече „брилиянтно” и „най-творческото CV, което съм виждал от години”.
Фаталният случай
Вероятно най-известното резюме на всички времена принадлежи на Алексей Стоун, който представи седем минутно видео, озаглавено „Нищо не е невъзможно”. За съжаление, славата му не бе това, което си представяше – Уолстрийт намери клипчето за изключително смешно. Седмица по-късно, 29 годишният Стоун почина от инфаркт.
Анна Улф
Коментари