Всички сме имали лоши дни в офиса. Може би дори лоша седмица или две. Но ако не си спомните последния добър ден, който сте имали на работа, време е сериозно да обмислите идеята а напускане. Ако откривате себе си в някой от долупосочените знаци, обновете автобиографията си и действайте смело, пише Business Insider.
1. Постоянно сте отегчени.
Въпреки че скуката е много стандартно усещане, учените смятат, че в дългосрочен план тя сигнализира, че това, което вършите, не ви доставя удоволствие. Ако вече сте спрели да спорите с шефа си за каквото и да било и примирено сте приели съдбата си, време е да се вземете в ръце.
2. Вашите умения не се оценяват.
Каквито и усилия да полагате, за да блеснете на работното място, имате усещането, че никой не ги забелязва. И тук не говорим за увеличение на заплатата или повишение – дори едно потупване по рамото не получавате. А когато знаете, че имате какво повече да предложите на света, повярвайте в себе си.
3. Целите на шефа и вашата лична мисия не съвпадат.
Сегашната ви работа стимулира ли амбициите ви? Позволява ли ви да съвместявате работа и личен живот? Предлага ли ви пътувания и разнообразие? Чувствате ли се горди, че работите това? Ако смятате, че корпоративните цели и вашето лично светоусещане се разминават, това не е вашето място.
4. Чувствате се физически, емоционално и психически изтощени.
Всяка професия може да бъде изтощителна в един етап. Но ако се чувствате стресирани, преуморени, изнервени и нямате ентусиазъм дори за социални контакти, това може да се дължи на „прегряване”.
5. Чувствате, че не се развивате.
Вашата работа трябва да предизвиква въодушевление и хъс за победа. Независимо дали става дума за спечелване на нов проект, голям клиент, месечен бонус или годишно увеличение. В случай, че фирмата ви няма политика, целяща развитие на личностните качества и постигане на високи таргети, може би не е вашето място.
6. Нищо, което правите, не е достатъчно.
Макар да сте първият човек в офиса и последният, който си тръгва, вашият ръководител все очаква повече от вас. Това определено е доста демотивиращо.
7. Постоянно внимавате какво говорите.
Нямате близки колеги, с които да споделите какво наистина мислите. Дори привидно да имате, във вашата фирма никога не се знае как ще се изтълкуват нечии думи и до какво би довело това.
8. Компанията не цени служителите си.
Разбира се, всички фирми рано или късно „затягат” бюджета, но тук не става дума за увеличения на заплатите и финансови облаги. Но ако вашият шеф не инвестира в хората, които работят за него, осигурявайки им спокойна среда, качествена техника и редовни обучения, това не говори добре за корпоративната ценностна система.
9. Постоянно се тревожите за пари.
Да си дойдем на думата. Ако в главата ви все се въртят цифри, сметките не ви дават покой и броите последните си пари за обяд, време е да проучите пазара на труда.
Коментари