Неуверените и некомпетентни началници често си намират оправдания за това, че дадена задача не е изпълнена или определено начинание е претърпяло провал. Джеф Хейдън, автор на книги за кариерно развитие, описва най-лошите подобни обяснения в статия за LinkedIn.
1. „Не ми плащат достатъчно, за да върша това.”
Много лидери са хронично недоплатени и недооценени, а това вероятно никога няма да се промени. Но добрите служители виждат удовлетворението, което похвалите, развитието и менторството носят на работодателите им, а то е част от възнаграждението. Ако не възприемате нещата по този начин, трябва внимателно да се замислите дали наистина искате да сте водач.
2. „В момента съм под огромен стрес.”
Разбира се, че е така. Всеки работодател е заклещен между служителите, клиентите, доставчиците и инвеститорите си – минимум. Ако изискванията им ви претоварват и пречат на работата с екипа ви, накарайте хората си да вземат по-активно участие в проектите и отговорностите.
3. „Служителите ми работят по-добре, когато не им стоя на главата.”
Ако това е вярно, значи проблемът е във вас. Добрите работници нямат нужда (или не искат) да им казвате какво да правят, но имат нужда да чуват, че се справят добре – това ще им помогне да усвоят нови подходи и стратегии. Освен това, всеки – малко или много – обича да получава внимание. Просто се уверете, че вашето внимание им влияе положително.
4. „Не мога да се справя с всички тези политики.”
Фирмените политики са фактор дори за собствениците на бизнеси, които имат пълен контрол над работния процес. Лошо! Ако служебната култура има недостатъци, отстранете ги. Ако политиката на компанията ви спъва труда и доброто представяне на персонала, променете я. В крайна сметка, работата на шефа е да решава проблемите, които пречат на служителите да дават най-доброто от себе си.
5. „Ако той/тя обере овациите, ще изглеждам зле.”
Не се страхувайте, че вашите служители могат да ви засенчат. Дори трябва да се стараете това да се случва. Великите лидери се обграждат с изключителни таланти. Именно така се става истински водач. Колкото по-добър е екипът ви, толкова по-добре ще изглеждате вие.
6. „Не е нужно да хваля хората си за това, че си вършат работата.”
Напротив, нужно е. Това е признак на любезност и добро възпитание, а от гледна точка на тяхното представяне, похвалите създават позитивни нагласи и поведение. При всички случаи трябва да очаквате от персонала си да си върши работата, но го стимулирайте чрез похвали – защото това е ваша работа.
7. „Tака са ме учили.”
Това, че някога са ви правили на луд, значи ли, че трябва да постъпвате по същия начин и със своите служители? Определете най-добрия начин да обучите и развиете подчинените си и действайте. Личните ви негативни преживявания трябва да ви помогнат да оформите по-позитивен подход, а не да ви служат за пример.
Коментари