Все повече работодатели предлагат гъвкави условия на труд, например възможност за работа от вкъщи. Тази опция има своите плюсове и минуси и е добре да обмислите и двете, преди я изберете.
Според Business Insider например има 7 неща, които със сигурност трябва да имате предвид, преди да започнете работа от дома.
1. Всички ще си мислят, че нищо не правите и можете да им вършите услуги.
-
Най-честият служебен проблем, заради който хората губят съня си
Случвало ли ви се е да не можете да заспите от тревога за не...
виж още
Близките ви вероятно постоянно ще ви молят да им помагате с някакви битови задачи само защото не сте в офиса. Трябва обаче да поставите ясни граници - това, че сте вкъщи, не означава, че нямате работа.
2. Трябва сами да се организирате.
Когато човек сам контролира заетостта си, е възможно да се отпусне и често да се разсейва. Определете си стриктен график (може и да са традиционните работни часове от 9 до 17 - 18 ч.) и се старайте да ги спазвате.
-
Ще работите по-добре, ако направите тези 5 промени на бюрото си
Начинът, по който изглежда работното ви място, влияе силно върху продуктивността и креативността ви....
виж още
3. Трябва да си създадете подходящ работен кът.
Ако искате да сте максимално съсредоточени, обособете си отделен кът вкъщи, който да ви е само за работа. Подредете го според вкуса си, така че да ви е приятно да сте там.
4. Обличайте се, макар че сте си у дома.
Може би се изкушавате да стоите цял ден по пижама, но не го правете. Облечете нормални дрехи - така подсъзнателно ще се настроите за работа.
5. Не бива да стоите само вкъщи.
Намирайте си поводи да излезете. Или просто си направете кратка разходка из квартала по обед. Иначе съвсем ще зациклите и натоварите мозъка си.
6. Старайте се да общувате с хора.
Работата от вкъщи може да бъде малко асоциална. Опитвайте се да поддържате активни контакти, за да не се депресирате. Говорете с колеги по телефона, виждайте се с приятели вечер, завързвайте нови познанства.
7. Ако се организирате добре, ще свършвате повече работа, отколкото в офиса.
Пътуването всеки ден, шумът, споровете между колегите - тези неща вече няма да ви губят времето. И така можете да го използвате по-продуктивно, ако сте достатъчно сериозни.
Коментари