Всички искаме да сме по-уверени – това е качеството, което ни помага да изграждаме силни връзки и да се движим нагоре в кариерата си. Понякога обаче прекалената увереност се превръща в арогантност, а това не е добре нито за вас, нито за близките и колегите ви.
В своята книга Why Leaders Fail (“Защо лидерите се провалят“) писателите Питър Страк и Мери Кели изследват как началниците саботират себе си и компаниите си, като излъчват арогантност, вместо самочувствие. Ето какви са техните съвети за избягване на подобен проблем.
Признайте и приемете, че ще правите грешки. Арогантните хора никога не го правят и се опитват да отклонят вниманието към пропуските на другите. Когато сте сбъркали, извинете се и се поучете – това не ви прави слаби, а показва, че можете да израствате.
Поемайте отговорност за действията на подчинените си. Лидерите са пример за подражание. Служителите трябва да чувстват, че могат да разчитат на тях по всяко време. Ако екипът претърпи провал в някакъв проект, лидерът е първият, който трябва да поеме отговорността.
Отнасяйте се към хората с уважение. Дори когато сте изморени или ядосани, не губете достойнството си и не изпадайте в истерии. Иначе бързо можете да загубите доброто мнение на останалите за вас.
Бъдете отворени към нови неща. Белег на арогантност е когато лидерът смята, че знае всичко и не приема чуждо мнение. Добрите ръководители винаги се стараят да подобрят и обновят работата.
Поощрявайте служителите. Хвалете хората, когато вършат добре задачите си. Благодарете им и им покажете, че ги цените.
Давайте прошка. На всеки може да се случи да сгреши. Научете се да прощавате и да помагате на служителите си да подобряват уменията си. В дългосрочен план бизнесът ви ще спечели от това.
Искайте честни мнения и се съобразявайте с тях. Обратната връзка е изключително важна. Не се страхувайте от директността, а я търсете. Ще ви бъде от полза.
Коментари