5 умения, които ще ви помогнат да се разбирате с всеки


5 умения, които ще ви помогнат да се разбирате с всеки
Снимка: iStock/Guliver

3325

Емпатията е способността да разберем как се чувства друг човек, да бъдем състрадателни и отзивчиви. Според най-новото изследване на Харвард , наречено"Ефектът на емпатията ", това е черта от характера, която може да бъде научена и развита. Изграждайки това важно умение, ще бъдете по-ефективен предприемач и лидер.

Авторката на изследването, Хелън Рийс, е психиатър от Харвард и разработва обучение по съпричастност въз основа на нейните изследвания в областта на невробиологията. Признаците на съпричастност, които тя е идентифицирала, могат да бъдат използвани, за да се създадат по-силни връзки между вас и вашите служители, клиенти или просто приятели.

1. Зрителен контакт

В западните общества казваме, че "очите са прозорец към душата". Много култури имат различни версии на тази фраза. Всъщност, осъществяването на зрителен контакт е сред първите и най-важни човешки преживявания. Срещите лице в лице помагат да възприемете невербалните нюанси, които гласът на човек не предава.

2. Мимики

Когато някой ни се усмихне, почти винаги и ние се усмихваме. Това е автоматичен отговор, диктуван от мозъка. Със същия успех мозъкът ни различава видове усмивки, например – лицемерна, любезна или истински щастлива. Лицевите мускули рядко лъжат, така че не бива да бъдат подценявани.

3. Положение на тялото

Високата, изправена поза на тялото с напрегнати рамене издава доминиращ характер или желание за подчинение на другите. Рийс съветва, когато говорите с важни хора, да обърнете тялото си напълно към тях с леко наклонена напред глава и директен поглед.

4. Емоция

Обърнете внимание на емоционалното състояние на човека – дали е тъжен, раздразнен, объркан или въодушевен. Малко са шансовете за ефективна комуникация, ако не разчитате емоциите. В крайна сметка, милиони години на развитие са се събрали в мозъците ни, за да бъдат те забележително точни при оценката на емоциите.

5. Тон на гласа

Лингвистите използват термина "просодия", за да се позоват на вашата вокална скорост, ритъм и звучност. Това е умението да влагаш емоции в думите или да говориш в „телеграфен” стил. Рийс често обучава медицински персонал как да поднасят лоши или добри вести, как да успокояват пациентите, посредством „просодия”.

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.85809
  • GBP
    1
    2.3487
  • JPY
    100
    1.20337
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички