Без определени норми на работното място би настъпил хаос. Много компании обаче правят грешка, като въвеждат няколко сриващи работния дух правила заради необмислените действия на малка група нарушители. Изглежда несправедливо, нали? Публикации в LinkedIn посочват кои са 5-те най-глупави офис правила, които трябва да бъдат забранени.
1. Забрана на употребата на социални платформи
Противно на общоприетото схващане, че социалните мрежи спъват продуктивността, този вид платформи са невероятно полезни инструменти в работната среда – например преглед на профила на потенциален служител или сваляне на изображение за презентация. Във всеки случай хората сме доста изобретателни индивиди и ако достъпът ни през служебния компютър бъде забранен, ще прибегнем до верните си смартфони.
2. Фиксирано работно време
Както казва Ричард Брансън „по-важно е количеството свършена работа, а не времето, прекарано върху нея“. Ако това е така, то защо някои компании и/или работодатели държат на оковите на фиксираното работно време? Много експерти са писали за неправдата да бъдем хокани за това, че сме се появили в офиса с 5 минути закъснение, въпреки че редовно работим до късни доби, пред уикендите и дори по празниците.
3. Странни имейл политики
Някои компании са започнали да въвеждат софтуер, който не позволява на служителите им да изпращат имейли, които не спадат към предварително одобрен списък с теми. Това обаче трябва да е въпрос на доверие. Изобщо защо бихте наели някого, на когото не се доверявате за нещо толкова просто, колкото изпращането на имейл?
4. „Не“ на употребата на смартфони
Това, че няколко бърборковци не могат да се отлепят от телефоните си за повече от 5 минути, не значи, че всички останали трябва да страдат. Но всички имаме животи извън службата, а и от време на време всички имаме нужда да осъществим контакт с външния свят, било то чрез обаждане или чрез съобщение. Независимо от причината – болно дете или непослушно куче, избягало от задния двор, - компаниите трябва да приемат, че животът продължава и след края на работния ден. А и всеки прилежен служител ще наваксва изгубеното време (и ще ви бъде изключително благодарен, ако направите компромис).
5. Строгият дрескод
Нека всеки избира сам как да се облича. Отново става въпрос за доверие (и, до известна степен, за вкус). Небрежното облекло не прави хората по-малко продуктивни. Дори напротив – колкото по-свободно се чувстват, толкова по-ефективно работят.
Коментари