5 неща, които успелите хора правят в работата си


5 неща, които успелите хора правят в работата си
Снимка: Thinkstock/Guliver

3960

Малките, не толкова значими разговори, почивките, отговарянето на имейли на хора, които са далеч са сред нещата, които могат да променят всичко в кариерата. Чрез тях можете да станете по-ефективни и продуктивни в работата си. Business Insider селектира 5-те неща, които успешните хора правят, докато са на работа.

1. 80% от тях са настроени положително

Да бъдеш както постоянно положителен, така и постоянно негативен, може да предизвика останалите просто да те изолират. Ето защо някои от най-добрите изследователи правят ежедневно опити да съотнесат правилно положителните и отрицателните взаимодействия. Ние се нуждаем от най-малко 3 положителни взаимодействия, които да надделеят над негативните. Независимо какви разговори водите, дали е с един колега или в дискусионна група, 80% от тях трябва да се фокусират върху силните страни. На работното място това не е така. Там по-често се разглеждат слабите страни и пропуските. Вместо да обсъждате това, започнете с успехите и вече свършеното и за нещата, по които в момента работите.

2. Не забравят целите си

Припомнянето на причината защо работите точно това може да ви направи много по-продуктивни. Намерете начин да станете едно с мисията, която сте си поставили. Тя може да бъде и наистина проста като това защо сте си избрали тази работа, но може и да повдигнете въпроса дали работата ви се е превърнала в начин на живот.

3. На всеки 45 минути правят 15-минутна почивка

Според финландската образователна система на всеки 45 минути учениците трябва да получат почивка от 15 минути. По този начин те се връщат в час по-фокусирани отвсякога. Други експерименти също са установили, че учениците са по-последователни в действията си, когато имат редовни почивки.

Създателите на софтуерното приложение DeskTime имат подобно изследване. Според тях също максималното време, в което може да работиш концентрирано без почивка, е около 50 минути. Добре е всеки сам за себе си да определи кога да вземе почивка, за да се върне след това още по-енергично към работата си.

4. Задават въпроси, за да предизвикат разговор

Независимо дали се борите да завържете разговор или той просто си върви естествено, винаги е от полза да се комуникира с нови хора. По-лесно е да започнете диалога със задаване на въпроси, отколкото да се съсредоточавате в това, което трябва да говорите. Задаването на въпроси намалява притеснението и не е нужно да се стараете да измислите нещо интересно. Не забравяйте, че хората обичат да говорят за себе си. Според изследвания 40% от всекидневната реч се състои в това да казваме на останалите какво чувстваме и мислим.

5. Мислят, преди да отговорят

Когато сте изправени пред стресиращ фактор и напрегнат разговор, инстинктът ви кара да реагирате остро и да отвърнете на удара. Хубаво е обаче да помислите добре преди да го направите. Вместо да отговорите веднага, просто натиснете бутона “пауза” в ума си. Колкото повече нещо ни засегне лично, толкова по-добре е да не отговаряме на мига. Отделете време, за да съберете мислите си и да проведете рационална дискусия. 

Още от BizBuzz


Помогнете на новините да достигнат до вас!


Радваме се, че си с нас тук и сега!

Посещавайки Expert.bg, ти подкрепяш свободата на словото.

Независимата журналистика има нужда от твоята помощ.

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Expert.bg.

Банкова сметка

Име на получател: Уебграунд Груп АД

IBAN: BG16UBBS80021036497350

BIC: UBBSBGSF

Основание: Дарение за Expert.bg

Sportlive.bg

Още по темата


Реклама

Валути

BNB Logo
  • EUR
    1
    1.955
  • USD
    1
    1.87844
  • GBP
    1
    2.35062
  • JPY
    100
    1.21601
виж всички
Реклама

Най-четени новини


виж всички