Прекарали сте няколко прекрасни дни, в които сте поспивали до късно, хапвали сте на корем, гледали сте телевизия, забавлявали сте се.... Но всичко хубаво си има край и трябва отново да влезете в работен ритъм. Направете тези неща в първия ден в офиса след почивката, за да направите прехода по-лесен.
1. Почистете работното си място.
Изхвърлете ненужните хартии и документи, вкарайте всичко в ред и ще усетите, че така самите вие ще се почувствате по-добре.
2. Не четете имейлите си хронологично.
По-важно е какво се е случило, докато сте почивали, а не кога се е случило. Фокусирайте се върху предмета. По този начин по-лесно ще прецените кои мейли директно да изтриете и ще си спестите време.
3. Направете списък с приоритетите си.
Задълженията ви веднага ще ви залеят. За да не се лутате, отделете няколко минути да прецените кои са най-важни, запишете си ги и започнете от тях. Нека списъкът включва поне 5 неща.
4. Влизайте в ритъм постепенно.
Не се захващайте с няколко задачи едновременно. Това е неефективен подход, който ще ви стресира и обърка.
5. Не се самокритикувайте.
Нормално е в началото да не се чувствате продуктивни и свършването на дадена работа да ви отнема повече време от обичайното. Не се обвинявайте и не си създавайте допълнително напрежение. Съвсем скоро ще се настроите към старата си рутина.
Коментари