Старанието и усилията са важни, но по-важно е да знаете в коя посока да вложите малко повече хъс, за да постигнете по-добри резултати. Изграждането на навици, които повишават продуктивността ви, е ключов момент във вашето професионално развитие. Неща като дисциплина, планиране и самоорганизация могат да ви спестят много време и излишни усилия и да ви направят по—продуктивни от всякога, пише LifeHack. Вижте тези 5 съвета как да станете по-организирани и по-ефективни на работното си място.
1. Направете си списък с топ 3 приоритетни задачи за деня. Предварителното планиране на деня трябва да стане задължителен ваш навик. Но вместо да подготвяте дълги списъци с хиляди задачи, много по-ефикасно би било да си набележите 3 основни задачи, които са най-важни за деня и да синхронизирате всичко останало с тяхното изпълнение.
2. Определете си време за почивка. Вашите шефове може и да не го знаят, но редовните почивки всъщност повишават продуктивността ви. Различни изследвания показват, че дори 5 минути далече от работното място са достатъчни да рестартирате мозъка и да подобрите концентрацията си.
3. Проверявайте пощата и профилите си в социалните мрежи в предварително определено за това време. Да видите дали е дошъл нов имейл или какво се случва в някоя от социалните мрежи не отнема толкова време, но в случая проблемът е друг - това съсипва фокуса ви, което понижава многократно продуктивността ви след невинно поглеждане на Facebook например или някоя друга социална платформа. Спрете всички известия, които сигнализират за активност в мрежата, и си наложете правило да проверявате какво се случва там само в определен момента от деня. Учени смятат, че всяка загуба на фокус ви коства 25 минути след това, за да се настроите обратно на работна вълна.
4. Открийте най-подходящия за вас начин за управление на времето. Доказано е, че воденето на записки подобрява паметта, но ако вие не сте от хората, които обичат да боравят с лист и химикал, днес вече има множество програми и приложения (Trello, Asana и много други), които могат да ви помогнат да си водите електронен график със задълженията за деня. Възможностите, които имате, са безкрайни, но най-важното е да намерите това, което работи най-добре за вас.
5. Организирайте работното си пространство. Ако инвестирате 1 час на седмица в подреждане на работното си пространство, като в случая става дума не само за физическо пространство – офис, бюро и т.н., но и за цялата информация и работни файлове, които имате на своя компютър, това би ви спестило много главоболия и време след това.
Коментари