Компаниите по цял свят започнаха да приоритизират щастието на служителите си, защото е доказано, че именно то увеличава производителността. Разбира се, има стотици начини да накарате един човек да се чувства ценен и разбран на работното си място, но ако ви липсва вдъхновение, ето 4 неща, които бихте могли да направите като за начало.
1. Всеки шеф трябва да изслушва своите подчинени
Най-важното качество, което може да има един страхотен шеф, е да бъде добър слушател. Разбира се, не става дума само за отделяне на време, а за "слушане с намерение". Влезте с отворено мислене към всеки споделен проблем или притеснение, опитайте се да намерите компромисната точка и цялата тази грижа ще ви се отплати.
2. Да даде възможност за баланс между професионалния и личния живот
Работата никога не трябва да заема целия живот на служителя. Ако можете да предоставите известна гъвкавост, за да могат подчинените да свършат работата си по начин, който отговаря на техния живот, би било страхотно. Това понякога може да означава по-голяма обедна почивка, хоум офис или по-различно работно време.
3. Да създава чувство за важност
За да бъде един служител щастлив, той трябва да усеща, че работата му има някакво значение – било то социално или за фирмата. Затова всеки шеф трябва да свърже конкретната длъжност с по-голямата мисия на компанията.
4. Да предлага справедлива компенсация
Макар да изглежда очевидно, служителите са най-щастливи, когато им се плаща добре. Ако работникът се чувства недостатъчно оценен във финансово отношение, той бързо ще загуби желание за работа. Ако фирмата няма средства за увеличение на заплатата, може да се измислят компромисни варианти като ваучери за пазаруване, организирани на фирмени обеди или билети за кино/театър.
Коментари