Може би прекарвате последните 10 минути от работния ви ден взирайки се в часовника и отброявайки секундите. Възможно е дори толкова да бързате да си тръгнете, че дори да забравите да кажете „Довиждане“ на колегите си. Би ви било полезно обаче да преосмислите завършека на работния ден. Изданието Business Insider публикува няколко начина как да го направите:
1. Актуализирайте списъка със задачите си
Успешните професионалисти винаги държат под око списъците си със задачи. Трябва да се преразглежда всичко, за да няма неприятни изненади или пропуснати задължения.
2. Подредете бюрото си
Проектите ви могат да отнемат много повече време, ако не сте организирани. Подреденото бюро ще ви помогне да мислите по-ясно, а и да намирате по-бързо нужните неща.
3. Преглеждайте какво сте постигнали
Освен, че е важно да се съсредоточим върху това, което трябва да се направи, е много важно и да отделим внимание на това, което сме свършили. По този начин може да установите, че сте свършили повече неща, отколкото ви предстоят.
4. Отделете малко време, за да анализирате деня
Успелите хора мислят не само за проектите си, но и анализират кога нещата са направени правилно и кога не. Трябва да се научите кога грешите, за да не допускате повторно грешките си.
5. Останете фокусирани
Опитайте се да не се разсейвате или да ви хванат в нетрудови дейности в края на работния ден. Това е времето през деня, когато е най-възможно да се разсеете.
6. Осведомете колегите си по кое време през деня сте по-свободни
Най-успелите хора в професията си отделят минута, за да определят кога точно ще са най-свободни и достъпни за колегите си, за да могат да разговарят.
7. Разгледайте графиците си за следващата сутрин
Няма нищо по-лошо от това да пристигнете в офиса и да разберете, че имате само 5 минути до важна среща. Разгледайте задачите си още предния ден, за да сте подготвени и успешно да започнете деня.
8. Не оставяйте хората да ви чакат
Няма ли да се почувствате зле, ако установите, че колега цяла нощ е чакал да изпратите документите, които сте му обещали? Трябва да успеете да постигнете всичко, което сте обещали, за да разберат останалите, че сте сериозен в работата си.
9. Казвайте „Благодаря“
Големите предприятия са изградени на основата на благодарност и признание. Създаването на навик да благодарите на някого в края на работния ден е ефективен начин за увеличаване на собственото щастие.
10. Казвайте „Довиждане“
Приятелското казване на довиждане е много подценено, а изисква малко усилия. Това напомня на шефа и на колегите ви, че може да сте и приятел, не само колега.
Коментари