Китайската марка Xiaomi за първи път зае второ място на световния пазар на смартфони, изпреварвайки Apple. Това разкрива изследователски доклад, публикуван от аналитичната компания Canalys. Huawei е новият лидер по продадени смартфони
Според резултатите за второто тримесечие на тази година пазарният дял на Xiaomi се е увеличил до 17% с нарастване на продажбите с 83%. Делът на Apple за този период е 14%, а предлагането на продуктите му е нараснало само с 1%, предава ТАСС.
"Xiaomi бързо разраства задграничния си бизнес", казва в прессъобщение мениджърът на Canalys Research Бен Стантън, отбелязвайки, че доставките са се увеличили 300% на годишна база в Латинска Америка и 50% в Западна Европа.
-
Китайският гигант Xiaomi откри завод за смартфони в Истанбул
Китайският електронен гигант Xiaomi стартира съвместно произ...
виж още
На първо място на световния пазар на смартфони остава южнокорейският гигант Samsung, който контролира 19% от пазара (увеличение на продажбите с 15%).
Моделите на китайската компания са насочени към масовия пазар и са значително по-евтини от тези на конкуренцията. "В сравнение със Samsung и Apple, средната цена за смартфоните на Xiaomi е съответно с около 40% и 75% по-ниска", казва Стантън.
Следващата цел - пробив във високия клас
Xiaomi вече се стреми да навлезе по-уверено и при устройствата от висок клас. По-рано тази година пусна модела Mi 11 Ultra - премиум смартфон, чиято цена започва от 5999 юана (928 долара). Китайската компания пусна първия си сгъваем телефон - Mi Mix Fold, който се продава за 9,999 юана (около 1547 долара).
Този ценови диапазон поставя Xiaomi срещу Apple и Samsung в премиум сегмента. Но местните му съперници Oppo и Vivo също се опитват да пробият на пазара на устройства от висок клас.
Борбата ще бъде оспорвана, тъй като Oppo и Vivo са готови да похарчат много за реклама в най-големите медии и събития (като тенис турнирите Ролан Гарос и Уимбълдън, както и Европейското първенство по футбол), за да наложат марката си в чужбина. Xiaomi не е склонна да действа по подобен начин, предава CNBC.
"Всички доставчици се борят усилено за осигуряване на доставки на компоненти на фона на глобален недостиг, но Xiaomi вече е насочила вниманието си към следващата награда: изместване на Samsung, за да стане най-големият доставчик в света", посочва Стантън.
Китайската високотехнологична корпорация е основана през април 2010 г. и е със седалище в Пекин. В края на декември миналата година пазарната ѝ капитализация за първи път надхвърли 100 милиарда долара.
Коментари