Американският телеком AT&T е близо до постигането на сделка за сливане с Discovery, която може да създаде стрийминг гигант за 150 млрд. долара. Сливането ще събере на едно място едно от най-големите студиа в Холивуд и каналите на Discovery, предава BBC.
AT&T притежава CNN, HBO, Warner Bros и други след като през 2018 година плати 108.7 млрд. долара за придобиването на Time Warner. Сделката ще отбележи навлизането на нов играч на пазар, на който вече има ожесточена конкуренция. "Това е надпревара във въоръжаването на полето на стрийминга, като AT&T прави офанзивен стратегически ход, за да увеличи допълнително съдържанието си в битката срещу Netflix, Disney и Amazon", коментира Дан Айвс от Wedbush Securities пред британската медия.
„Придобиването на Time Warner и перлата в короната HBO бяха първа стъпка, като с Discovery се удвоява това стрийминг усилие“, добавя той. Дейвид Къмингс, главен инвестиционен директор на Aviva коментира обаче, че акционерите може да са толкова радушни от една такава потенциална сделка. Той се съгласява, че AT&T има нужда да увеличи съдържанието си на фона на огромната конкуренция в стрийминга, но добавя, че пазарът може да възприеме трансакцията като закъсняло действие. „Пазарът може да бъде леко скептичен“, казва Къмингс. Сливането може да създаде нов бизнес, който ще функционира отделно от AT&T. Новият стрийминг гигант може да достигне оценка от 150 млрд. долара, включително с дълга, предава Financial Times.
-
Netflix погва споделянето на пароли
Компанията за видео стрийминг Netflix изпробва мерки ср...
виж още
Пазарната цена на Discovery, включително дълга, понастоящем достига около 30 млрд. долара. Сделката може да постави в една лодка мощният производител на пълнометражни филми Warner Bros, който притежава брандове като „Батман“ и „Хари Потър“, и каналите на Discovery, които доминират телевизионния пазар с разнообразни предавания – от наука до готварски програми.
WarnerMedia, която притежава HBO и HBO Max, понастоящем има около 64 млн. абоната по света. В същото време обаче, конкуренти като Netflix разполагат с 208 млн. абоната, а Disney+ има над 100 млн. абоната. Discovery, чието портфолио включва програми като Animal Planet и Discovery Channel, достига до над 88 млн. американски домакинства, докато стрийминг услугата Discovery+, която стартира през януари, има 15 млн. абоната. Стриймингът е довел до 7,4% глобален ръст на музикалния бизнес през 2020 г.
Когато AT&T придоби Time Warner преди три години, компанията планираше да създаде медия и телекомуникационен гигант, които да комбинират както съдържание, така и разпространение. Това обаче е скъпо начинание, особено на фона на това, че в същото време компанията влага средства в изграждането на мрежата си за безжични услуги от ново поколение.
-
Disney пуска стрийминг платформа, с която ще конкурира Netflix
Компанията Walt Disney обяви цените на новата си стрийминг услуга, която ще се бори с доминацията на...
виж още
AT&T наскоро увеличи дълга си с 14 млрд. долара за да финансира изграждането на новата мрежа. От гледна точна на Discovery, една евентуална сделка ще помогне за справяне с дълговете на компанията. През февруари AT&T се съгласиха да продадат мажоритарен дял от услугата за сателитна телевизия DirecTV, в сделка оценяваща бизнеса на по-малко от ¼ от сумата, за която бе придобит през 2015 година.
AT&T е най-големият телеком в света по размер на приходите. Компанията е създадена през 1877 година от Александър Бел, който получава първия патент за телефон в САЩ.
Коментари